18.12.2013Więcej świąt w świętachInternet przejmuje część lukratywnego biznesu świątecznego, a święta już nie są dla sieci handlowych takim pewniakiem. Z Sebastianem Starzyńskim o zachowaniach zakupowych Polaków przed nadchodzącym Bożym Narodzeniem rozmawia Tomasz Gregorczyk 0 0 0
6.03.2008Programy coraz bardziej złożoneZmiana narzędzi komunikacji wpłynęła na sposób budowania programów lojalnościowych. Kilka lat temu kontakt odbywał się przez druki, pocztę, przedstawiciela handlowego. Obecnie coraz większą rolę odgrywa e-mail, platformy WWW i media interaktywne. Zmiany w komunikacji spowodowały, że zmienił się też sposób zarządzania bazą danych: praktycznie każdy klient może obecnie stanowić oddzielny segment i możemy dopasować do niego komunikację i kształt programu. O rozwoju programów lojalnościowych i zmianie postaw ich uczestników z Tomaszem Burdzińskim rozmawia Jakub Müller 0 0 0
29.03.2012Tapscott o postępach wikinomii. Świat firmowym działem R&DCzas wielkich, monolitycznych i samowystarczalnych firm już minął, a konwencjonalne narzędzia okazują się zbyt toporne i nie dość elastyczne, aby być motorem wzrostu i innowacji. Z Donem Tapscottem rozmawia Tomasz Gregorczyk 0 0 0
4.06.2013„Mamo, daj!” – style wychowania a decyzje zakupowe w polskich rodzinachJakie style wychowania panują w Polsce i jak przekładają się na zachowania konsumpcyjne? Ile pieniędzy przepływa przez portfel gimnazjalisty i czy pierwszoklasista może nie oglądać telewizji? O badaniu „Trenndies. Świat polskich dzieci w wieku 3–16 lat” z Katarzyną Krzywicką-Zdunek i Katarzyną Haczewską-Wierzbicką (Grupa IQS) rozmawia Tomasz Gregorczyk 0 0 0
25.08.2011Obrazowy światJeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów – również o dzisiejszym świecie. Co można powiedzieć o współczesnym społeczeństwie, badając obrazy w telefonach komórkowych, kontrowersyjnej reklamie, popularnym serialu i na Facebooku? Wszyscy stajemy się producentami treści – nie dla innych, ale dla siebie, próbując okiełznać nadmiar obrazów. „Poprzez obrazowanie porządkujemy świat” – mówi dr Małgorzata Bogunia-Borowska z Instytutu Socjologii UJ. rozmawia Tomasz Gregorczyk 0 0 0