Polski zastój w stanie średnio kreatywnym. Jak z niego wyrwać polską modę i wzornictwo?

Polacy nie chcą pracować zespołowo, wstydzą się swojej kultury i niechętnie podejmują ryzyko. Ale mają świetną architekturę, kuchnię i filmowców.

Na pytania Tomasza Gregorczyka o to, co hamuje rozwój polskiej mody i wzornictwa, odpowiada Carol Morgan – specjalistka w dziedzinie komunikacji mody

Carol Morgan

Wykładowczyni prestiżowej szkoły artystycznej Central Saint Martins z Londynu. Zajmuje się śledzeniem trendów, marketingiem mody oraz konsultacjami w zakresie designu. W Europie współpracuje z dużymi sieciami handlowymi jako projektant i konsultant ds. marketingu, działa w branży modowej, bankowej w zakresie doradztwa w komunikacji, strategii marki i trendów. Odgrywa kluczowe role w firmach wprowadzających nowe marki na brytyjski rynek. Interesuje się szczególnie wpływem różnic kulturowych na modę i wzornictwo.
Polski zastój w stanie średnio kreatywnym. Jak z niego wyrwać polską modę i wzornictwo?
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Fashion communication jako działalność praktyczna istnieje niemal od zawsze. Jako kurs akademicki – od niedawna. Jak trafił na wyższe uczelnie?

Carol MorganCarol Morgan

Rzeczywiście fashion communication na uczelniach jest względnie nowym programem. Ale nawet tam nie traktujemy go zbyt akademicko. Główną ideą komunikacji mody jest przekonanie, że ludzie muszą myśleć kolektywnie – możesz być świetnym projektantem, ale jeśli nikt nie kupuje twoich ubrań, nikt nawet nie widział ich fotografii, twoja działalność nie ma większego sensu. No, może ma, jeśli chcesz zostać artystą. Ale w zawodzie projektanta nie chodzi o to, żeby być artystą, tylko żeby robić ubrania dla ludzi.

Celem fashion communication jest zatem propagowanie wizji projektantów. I racja, w tym sensie ma to bardzo długą tradycję, m.in. magazyny o modzie, fotografię itd. Sama na wykładach mówię o historii komunikacji mody. Jednak chyba nie wszyscy rozumieją jej wagę i istotę, a stosunkowo nowy termin podkreśla, że chodzi o proces: zaczyna się on od idei projektanta, a kończy na komunikacji.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja