Komunikacja B2B w czasach mediów cyfrowych. Co się zmienia, co pozostaje bez zmian?

O jakich czterech podstawowych kwestiach powinien pamiętać przedsiębiorca pracujący nad swoją komunikacją B2B? Z jakich narzędzi może on dziś korzystać? Co się zmienia w content marketingu business-to-business?

Jacek Szlak rozmawia o tym z Lucią Camareną, zajmującą się marketingiem B2B nowych produktów w firmie Telefonica Germany

Lucia Camarena

Senior digital business go-to-market manager, Telefonica Germany. Od 2012 roku zajmuje się marketingiem nowych produktów i usług Telefonica Germany dla firm, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ekspert o 17-letnim doświadczeniu w zarządzaniu marketingiem i sprzedażą, projektowaniu i usprawnianiu modeli biznesowych oraz zdobywaniu insightów rynkowych w skali międzynarodowej. Karierę zaczynała w Boston Consulting Group, czuwała również nad marketingiem, sprzedażą i rozwojem produktów w firmach takich jak Bertelsmann, RTL czy Microsoft. Absolwentka studiów MBA w IESE Business School (ze specjalizacją w strategii), ma także doktorat z literatury niemieckiej.
Komunikacja B2B w czasach mediów cyfrowych. Co się zmienia, co pozostaje bez zmian?
Jacek SzlakJacek Szlak

Marketing B2B to w dużej mierze kwestia relacji osobistych. Te jednak coraz częściej przenoszą się do Internetu. Czy wszystkie aspekty komunikacji B2B da się tam przenieść?

Lucia CamarenaLucia Camarena

Osoby odpowiedzialne za marketing B2B mają dzisiaj do dyspozycji duży wybór narzędzi online. Mogą dzięki nim docierać do swoich grup docelowych, ale i zwiększać efektywność programów marketingowych. Mimo że w procesie dotarcia do osób decyzyjnych kanały marketingowe offline – a w szczególności czynnik ludzki – pozostaną ważne, Internet zdążył już znacząco wpłynąć na sposób, w jaki firmy wprowadzają produkty na rynek.

Marketing zmienił się znacząco wraz z nadejściem świata cyfrowego. Wystarczy spojrzeć na proces targetowania lub segmentacji. Interakcja cyfrowa (np. kliknięcie w banner) pozwala zarządzającym kampanią na śledzenie działań odbiorców w Internecie. Kolejny przykład stanowią media online, takie jak wyszukiwarki, strony internetowe firm, fora branżowe itd. Stają się one często głównymi narzędziami kampanii – przy generowaniu leadów czy profilowaniu odbiorców.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się