
Marketing B2B to w dużej mierze kwestia relacji osobistych. Te jednak coraz częściej przenoszą się do Internetu. Czy wszystkie aspekty komunikacji B2B da się tam przenieść?

Osoby odpowiedzialne za marketing B2B mają dzisiaj do dyspozycji duży wybór narzędzi online. Mogą dzięki nim docierać do swoich grup docelowych, ale i zwiększać efektywność programów marketingowych. Mimo że w procesie dotarcia do osób decyzyjnych kanały marketingowe offline – a w szczególności czynnik ludzki – pozostaną ważne, Internet zdążył już znacząco wpłynąć na sposób, w jaki firmy wprowadzają produkty na rynek.
Marketing zmienił się znacząco wraz z nadejściem świata cyfrowego. Wystarczy spojrzeć na proces targetowania lub segmentacji. Interakcja cyfrowa (np. kliknięcie w banner) pozwala zarządzającym kampanią na śledzenie działań odbiorców w Internecie. Kolejny przykład stanowią media online, takie jak wyszukiwarki, strony internetowe firm, fora branżowe itd. Stają się one często głównymi narzędziami kampanii – przy generowaniu leadów czy profilowaniu odbiorców.