Ludziom znudzi się śmietnik – zapłacą za sens, nie tylko za atrakcje

„Nie mam obaw co do przyszłości dziennikarstwa. Mam obawy co do przyszłości firm, które zatrudniają dziennikarzy” – mówi Gerd Leonhard, ceniony futurolog i pisarz. Rozmawiamy z nim o przyszłości mediów, najlepszych modelach biznesowych i cyfrowym handlu wymiennym.

rozmawia Tomasz Gregorczyk

Gerd Leonhard

Futurolog, pisarz, prezes The Futures Agency. Współautor książki „The Future of Music”, autor „The End of Control”, „Music 2.0”, „Friction is Fiction” i „The Future of Content”. Założyciel GreenFuturist.com.Pierwszą pasją Leonharda była muzyka; w 1985 roku na prestiżowej uczelni Berklee College of Music został wyróżniony Quincy Jones Award. Przez dziesięć lat pracował jako zawodowy gitarzysta, kompozytor i producent, aby ostatecznie porzucić muzykę na rzecz biznesu i Internetu. Od 2002 roku kontynuuje karierę głównie jako pisarz, konsultant i mówca. „The Wall Street Journal” nazwał go jednym z najważniejszych autorów prawdopodobnych scenariuszy rozwoju mediów i Internetu.Leonhard był prelegentem Międzynarodowego Kongresu FIBEP współorganizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów; Kraków, 3-6 października 2012 roku.
Ludziom znudzi się śmietnik – zapłacą za sens, nie tylko za atrakcje
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jestem dziennikarzem, a podobno nad dziennikarstwem zbierają się czarne chmury. Powinienem myśleć o zmianie zawodu?

Gerd LeonhardGerd Leonhard

Samo słowo dziennikarstwo faktycznie niekoniecznie pasuje do nowej rzeczywistości, ale umiejętności „starego” dziennikarstwa nadal będą w cenie. Wiedza, doświadczenie, ciekawość świata, umiejętność zdobywania informacji i ich analizy nie staną się bezużyteczne. Wprost przeciwnie, bo przecież źródeł informacji przybywa i nie ma kto ich rzetelnie zanalizować.

OK, tradycyjne dziennikarstwo nie ma szans z platformami blogowymi, tweetami itd. w szybkości prezentowania newsów i w wywoływaniu dyskusji. Ale jego zadaniem będzie tworzenie kontekstu odbioru nowych informacji. Wciąż przecież wielu ludzi chciałoby nieco głębszego wejścia w temat, a nie tylko krótkiej informacji i jakiejś chaotycznej dyskusji internautów, prawda?

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się