Stowarzyszenie niezależnych kontra giganci rynku PR

Atutem globalnych agencji PR są przede wszystkim mocne marki. Ale czy marka czyni je lepszymi? Czy można połączyć elastyczność niezależnych agencji z siłą międzynarodowej korporacji?

Z Ralfem Hartmannem, dyrektorem GlobalCom PR Network, rozmawia Tomasz Gregorczyk

Ralf Hartmann

Założyciel GlobalCom PR Network – stowarzyszenia agencji public relations, które działa w 71 krajach. W 2008 roku założył też platformę CleanEnergy Project. Pracował w kilku międzynarodowych agencjach PR-owych i consultingowych. Karierę zaczynał w Motoroli, gdzie zajmował różne stanowiska związane z marketingiem.
Stowarzyszenie niezależnych kontra giganci rynku PR
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jak narodził się pomysł stworzenia międzynarodowej sieci niezależnych agencji PR?

Ralf HartmannRalf Hartmann

Właściwie to pomysł stworzenia takiej sieci wyszedł od naszych klientów. Firmy, dla których pracowaliśmy w Niemczech, oczekiwały również obsługi w innych krajach. Z początku chodziło o kraje niemieckojęzyczne, jak Austria czy Szwajcaria, ale później coraz częściej zapytania dotyczyły Francji, Włoch czy Wielkiej Brytanii.

Pomyśleliśmy, że zamiast otwierać biura w całej Europie, lepiej nawiązać ścisłą współpracę z miejscowymi agencjami, które mają już doświadczenie w działaniu na lokalnym rynku. Jako pierwsza zadzwoniła do nas pewna agencja brytyjska i sama zaproponowała podobną ideę. Po jakimś czasie stwierdziliśmy, że współpraca idzie tak dobrze, że musimy zaprosić do niej inne agencje. Niektóre już znaliśmy wcześniej, ale organizacja zaczęła rozszerzać się tak gwałtownie, że nasze kontakty szybko okazały się niewystarczające.

Na dobre wystartowaliśmy w 2006 roku, od kiedy możemy podpisywać z każdym z partnerów osobne umowy, w których wyszczególnione są zarówno korzyści, jak i obowiązki członkostwa GlobalCom PR Network.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się