Jak (nie) zarządzać agencją PR. Wywiad z Pawłem Trochimiukiem

Nawet firmy, które mają duży potencjał merytoryczny, nie rozwijają się tak, jak powinny. Są po prostu źle zarządzane – Paweł Trochimiuk, prezes Partner of Promotion nie zostawia suchej nitki na kompetencjach osób zarządzających agencjami PR w Polsce.

rozmawia Tomasz Gregorczyk

Paweł Trochimiuk

Ekspert w dziedzinach komunikacji społecznej, doradztwa strategicznego, relacji inwestorskich oraz zarządzania. Założyciel i prezes agencji Partner of Promotion. W 2010 roku utworzył United in Partners Group - grupę firm tworzących platformę reklamowo-marketingową, wykorzystującą wszelkie dostępne na rynku narzędzia niezbędne w promowaniu i budowaniu wizerunku marki. Z jego inicjatywy w 2006 roku powstała pierwsza międzynarodowa sieć firm PR - CEEPR-net, zrzeszająca obecnie 12 agencji z Europy Środkowo-Wschodniej. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Dziennikarstwa) oraz London School of Public Relations. Jest autorem i współautorem licznych artykułów z dziedziny public relations i zarządzania oraz czterech książek o tematyce PR. Juror polskich i zagranicznych konkursów branżowych takich jak Złote Spinacze, KTR, Sabre Awards, Cannes Lions. Współzałożyciel i wieloletni prezes Związku Firm Public Relations, członek Rady Etyki PR, a także wieloletni prezes Federacji Związków Komunikacji Marketingowej.
Jak (nie) zarządzać agencją PR. Wywiad z Pawłem Trochimiukiem
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jak często świetne od strony merytorycznej agencje public relations popadają w kłopoty z powodu błędów w zarządzaniu?

Paweł TrochimiukPaweł Trochimiuk

Bardzo często. Wiele firm na polskim rynku nie rozwija się nawet w części tak, jak by mogło. I to nie z powodu braku profesjonalizmu w PR, braku umiejętności kreatywnego patrzenia na problem klienta, tylko właśnie z braku – czasem kompletnego – umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem.

Jestem jednym z nielicznych ekonomistów, którzy zarządzają firmami w branży PR, co notabene widać po wynikach: od siedmiu lat moja firma w sposób znaczący wyprzedza rynek, podwoiłem przychód w czasach, o których wszyscy mówią, że są kryzysowe i trzeba zwijać interesy.

Problem polega na tym – a obserwuję go od wielu lat – że polskimi agencjami PR zazwyczaj zarządzają ludzie, którzy są znakomitymi PR-owcami. Jednak ich umiejętności zarządcze można ocenić, patrząc na co, się z tymi firmami dzieje. Nawet te, które mają duży potencjał merytoryczny, nie rozwijają się tak, jak powinny. Są po prostu źle zarządzane.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się