Ważna jest obecność, transparentność i szczerość

Marki istnieją w Internecie nie tylko dzięki bannerom, e-mailingom i filmom na YouTube. Pojawiają się także w setkach dyskusji i opinii wyrażanych na blogach, forach i grupach dyskusyjnych. Nie da się w pełni kontrolować internetowych rozmów, można jednak wpływać na ilość i jakość swojej obecności w Sieci, angażując do tego tak zwanych ewangelistów marki.

O amplifyingu internetowym z Mariuszem Woźnickim (Harder&Harder) rozmawia Tomasz Gregorczyk

Mariusz Woźnicki

Prezes i założyciel Harder&Harder, jeden z pionierów marketingu szeptanego w Polsce. Zdobywał i obsługiwał projekty takich klientów jak m.in. Kompania Piwowarska, Wrigley, Blue City, Nivea oraz Inneov. Swoją przygodę z marketingiem rozpoczął w firmie SMG/KRC Millward Brown, gdzie pracował na stanowisku badacza. Woźnicki jest również wykładowcą marketingu szeptanego i wirusowego m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Mistrzów Reklamy przy WPSiZ im. Koźmińskiego oraz w Polskiej Akademii Public Relations.

Ważna jest obecność, transparentność i szczerość
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Czym jest amplifying internetowy?

Mariusz WoźnickiMariusz Woźnicki

W skrócie – amplifying internetowy to wykorzystywanie nieformalnych, bezpośrednich kanałów komunikacji z konsumentem, dostępnych w Web 2.0, czyli forów internetowych, grup dyskusyjnych, portali społecznościowych i blogów.

Rozróżniamy dwa sposoby tworzenia amplifyingu. Pierwszy – do niedawna jeszcze klasyczne działania buzzowe – to działania na forach za pośrednictwem operatorów. Takie praktyki nie do końca jednak są zgodne z prawem. Harder&Harder korzysta z drugiego sposobu, który polega na wykorzystywaniu jako amplifierów tzw. ewangelistów – liderów opinii, którzy sami rozsiewają informacje i „buzzują” dla klienta.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się