Jak sobie radzić z dzieckiem Frankensteina?

Samo opowiadanie historii marki już nie wystarcza. Trzeba stworzyć potencjał do tego, żeby opowiadali ją inni – mówi Niku Banaie, global chief innovation officer w agencji Isobar. Pięknie powiedziane, tylko jak to osiągnąć? W rozmowie dla Marketingu przy Kawie m.in. o strategiach przetrwania w epoce „zmutowanych mediów”, innowacjach Nissana i linii lotniczych KLM oraz mylnym rozumieniu marketingu zintegrowanego.

rozmawia Tomasz Gregorczyk

Niku Banaie

Karierę w branży mediów i reklamy rozpoczął w 2001 r., kiedy to został pierwszym dyrektorem ds. innowacji w domu mediowym Carat. W 2003 r. został zaproszony do współtworzenia agencji Naked Communications, gdzie szybko został najmłodszym partnerem zarządzającym w Wielkiej Brytanii. Pięć lat później dołączył do agencji Isobar, w której dziś pełni funkcję chief innovation officera. Otrzymał szereg wyróżnień za pracę dla takich marek, jak Google, Nokia, Orange, E4, Honda i Adidas.

Banaie był prelegentem Forum IAB 2012.

Jak sobie radzić z dzieckiem Frankensteina?
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jaki aspekt mediów społecznościowych powinien być dla firm najważniejszy? Platformy jako nowy kanał komunikacji, źródło danych o klientach czy crowdsourcingu?

Niku BanaieNiku Banaie

Najważniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie – po co nam media społecznościowe i co możemy w nich zrobić? Wybór jest tak ogromny, że trzeba zastanowić się, czego w ogóle od nich chcemy.

Pojawia się Google+ i w firmach pytają: „Wchodzimy w Google+?”. Pojawia się Pinterest: „Wchodzimy w Pinterest?” – i tak dalej. Ta karuzela powoduje, że nasi klienci najczęściej zadają nam podstawowe pytania: co i jak robić?

Niektóre koncerny reagują szybciej od innych: angażują się w nowe platformy na wczesnym etapie i testują, co działa, a co nie. Inne firmy wolą zaś poczekać na wyniki takich eksperymentów. W gruncie rzeczy sprowadza się to do różnic w podejściu do ryzyka.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się