Marki własne nie muszą być najtańsze - Marketing przy Kawie

Marki własne nie muszą być najtańsze

W Wielkiej Brytanii marką własną sieci handlowych sygnowane są usługi finansowe i telekomunikacyjne. W Polsce pod szyldem private labels nieźle sprzedają się produkty papierowe i plastikowe, ale już na sukces w kategorii soczków dla dzieci nie ma co liczyć. Te różnice nikogo nie dziwią, ale mogą być podstawą do refleksji nad rozwojem marek własnych w Polsce i ich wpływie na rynek. Czy rzeczywiście zostanie on wkrótce podzielony między globalnych graczy i marki własne? Jaki los czeka marki lokalne? Jak można zmienić postrzeganie marek własnych przez polskich konsumentów?

Na te pytania odpowiada Daria Parzelska (AC Nielsen) w rozmowie z Tomaszem Gregorczykiem

Daria Parzelska

Marketing and communications Manager w ACNielsen. Specjalizuje się w badaniach handlu detalicznego.Koordynuje działania marketingowe i współpracę firmy z mediami. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej na temat rozwoju kategorii dóbr szybkorotujących i zmian w strukturze handlu detalicznego.

Marki własne nie muszą być najtańsze
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Kiedy wprowadzanie marek własnych ma sens? Jakie płyną z nich korzyści?

Daria ParzelskaDaria Parzelska

Po pierwsze należy rozróżnić korzyści detalisty oraz korzyści producenta. Dla producenta jest to oczywiście dodatkowy zysk, który można wygenerować. Z kolei dla detalisty to przede wszystkim kwestia wizerunku. Bez wątpienia w tym momencie w Polsce wprowadzenie marki własnej oznacza po prostu wypuszczenie na rynek tanich produktów. Natomiast na Zachodzie możemy mówić o działaniach wizerunkowych i niekoniecznie polegają one na umacnianiu wizerunku sieci handlowej jako tej najtańszej. To, kiedy wprowadzenie marki własnej jest opłacalne, zależy też od sytuacji rynkowej w danym kraju.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to