Trudna sztuka łączenia konkurentów

Komunikacja wewnętrzna pełni w firmach tym istotniejszą rolę, im bardziej rynek pracy zmienia się z rynku pracodawcy w rynek pracownika. Najtrudniejsze wyzwania w dialogu z pracownikami przynoszą okresy fuzji i przejęć dużych przedsiębiorstw. W rozmowie z Agnieszką Łukiewicz-Stacherą (Real) przedstawiamy przykład komunikacji wewnętrznej prowadzonej podczas niełatwego, ale zakończonego powodzeniem przedsięwzięcia – wchłonięcia sieci Geant przez Real.

Z Agnieszką Łukiewicz-Stacherą rozmawia Tomasz Gregorczyk

Agnieszka Łukiewicz-Stachera

Rzecznik prasowy firmy Real. Funkcję tę pełni od września 2006 r. Odpowiada za różne aspekty komunikacji. Doświadczenie zdobywała w irlandzkiej firmie Keane International oraz agencji Fleishman Hillard Saunders.

Trudna sztuka łączenia konkurentów
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

W 2006 roku firma Real przejęła sieć supermarketów Geant. Oznaczało to zmianę pracodawcy dla ogromnej rzeszy ludzi, domyślam się więc, że w zakresie komunikacji wewnętrznej było to spore wyzwanie. Na czym ono polegało?

Agnieszka Łukiewicz-StacheraAgnieszka Łukiewicz-Stachera

Po połączeniu firm pracowników było około 13 i pół tysiąca. To bardzo duży zespół, więc faktycznie staliśmy przed sporym zadaniem. Wyzwanie komunikacyjne było o tyle duże, że należało zwracać się zarówno do tych pracowników, których firma była przejmowana, jak i tych, którzy byli w firmie przejmującej – bo zmieniała się sytuacja i jednych, i drugich.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się