0 1 0 0 0 16.01.2021 Jacek Wasilewski, Agata KostrzewaDlaczego „Gambit królowej” to serial obowiązkowy dla praktyka marketingu? Symbol Roku. Narracja RokuWydawać by się mogło, że oglądane po pracy seriale nie przystają do twardych danych dotyczących sprzedaży produktów czy rozpoznawalności marki. Tymczasem nasi klienci i klientki nie żyją w świecie zakupów zawieszonym w próżni. Krążąc pomiędzy półkami, słuchają ulubionej muzyki na komórce, przeglądają oferty e-sklepów, a w drugiej zakładce mają otwartego Netflixa czy HBO. Pracujesz w marketingu? Obejrzyj „Gambit królowej” i uważnie go przeanalizuj. badania marketingowe storytelling zarządzanie marką
0 1 0 0 0 14.01.2021 Jakub MüllerWalmart, Target i inni: od sieci detalicznej do sieci reklamowejIm więcej kupujemy w e-sklepach, tym ważniejsza staje się reklama w miejscu sprzedaży. Zarabia na tym Amazon, ale ostatnio do gry o udział w torcie reklamowym wchodzą tradycyjne sieci handlowe, które w USA stają się firmami reklamowymi. W 2020 roku Walmart zwiększył liczbę reklamodawców o 40 proc. analityka internetowa e-commerce handel detaliczny marketing mobilny
0 3 0 0 1 12.01.2021 Joanna DamaszkoTarcza, wojenne metafory i pandemiczny branding. Symbol Roku. Narracja RokuPandemiczny branding był uprawiany w ubiegłym roku przez różne państwowe i prywatne podmioty. Z semiotycznego punktu widzenia szczególnie ciekawe było wykorzystanie symbolu tarczy w identyfikacji rządowego programu Tarcza Antykryzysowa. badania marketingowe marketing polityczny i miejsc public relations zarządzanie marką
2 9 0 0 0 11.01.2021 Mateusz LubczańskiCiuszki z logo BMW, whisky od Astona Martina. Nowe drogi dotarcia do kierowcówJeszcze nigdy europejska branża motoryzacyjna nie miała tak pod górkę, jak obecnie. Nie dość, że Unia przyciska producentów do ściany, wymuszając na nich „wchodzenie w elektryki”, to jeszcze sprzedaż została sparaliżowana przez pandemię. Dodatkowo okazuje się, że aby zdobyć klienta na dłużej, trzeba uciekać się niemalże do marketingowej magii. customer experience experiential marketing zarządzanie marką
2 7 0 0 0 8.01.2021 Jakub MüllerCelebryci dobrej pamięciBadania pokazują, że zatrudnienie celebryty do wspierania wizerunku marki (tzw. celebrity endorsement) może przynieść sporo korzyści, ale tylko pod pewnymi warunkami. Bez ich spełnienia w pamięci konsumentów zadziała „efekt wampira”. Gorzej nawet: zyskają konkurencyjne marki z tej samej kategorii produktowej. brand hero kampanie reklamowe zarządzanie marką
1 5 0 0 0 6.01.2021 Paulina Goch-KenawyZamaskowany rok 2020. Maska: Symbol Roku. Narracja RokuZwizualizowany wirus SARS-CoV-2, maseczka ochronna, czerwona błyskawica... Te oraz jeszcze inne znaki mocno oddziaływały na nas w 2020 roku. Jakie narracje temu towarzyszyły? W jaki sposób symbole te na nas wpływały i zmieniają nas nadal? W cyklu artykułów Symbol Roku. Narracja Roku eksperci z Visual & Narrative Institute będą dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat znaków, symboli i narracji, które odegrały ważną rolę w ciągu minionych dwunastu miesięcy. Opisywane znaki są i będą ważne także w marketingu. badania marketingowe public relations trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 3.01.2021 Maciej TomczykArtykuł sponsorowany – jak go napisać i o czym pamiętać przy jego publikacji onlineTreści promocyjne w internecie to dziś codzienność. Są wśród nich teksty lepsze – ciekawe, merytoryczne, są i gorsze, które napisano bez odpowiedniego przygotowania lub z pominięciem dobrych praktyk copywritingu. Jedno jest pewne: skuteczny artykuł sponsorowany nie może mieć w sobie nic z nachalnej, bijącej po oczach reklamy. Zastanawiasz się, jak z dobrym skutkiem tworzyć teksty do publikacji w zewnętrznych serwisach? Czytaj dalej! branded content content marketing employer branding marketing internetowy
2 2 0 0 2 29.12.2020 Piotr NogalPandemia = koniec konsumpcjonizmu? Tak rok 2020 zmienił oczekiwania konsumentówWszystkie podsumowania obecnego roku w marketingu będą dotyczyć pandemii – zjawiska bez precedensu, które zasadniczo wpłynęło na zachowania konsumenckie. Marketing musiał mierzyć się z wyzwaniami, z którymi dotychczas mało kto miał do czynienia. Kryzysy bywały mniejsze lub większe, nigdy jednak marki nie notowały spadków sprzedaży sięgających 50% czy nawet 90%. Co z tego wynika i jak działać dalej? e-commerce trendy zarządzanie marką
0 3 0 0 0 28.12.2020 Krzysztof MarzecJak lepiej zrozumieć Google Analytics 4?Wprowadzone przez Google w październiku Google Analytics 4 to w teorii zupełnie nowe podejście do mierzenia ruchu na stronie. W praktyce zaś to naturalna ewolucja Google Analytics Universal. Żeby jednak dobrze orientować się w nowych raportach, musisz nie tylko poznać nowy interfejs. Powinieneś również zrozumieć zmiany w metrykach i sposobie zestawiania wymiarów. A te są spore. analityka internetowa marketing internetowy marketing społecznościowy
0 2 0 0 0 20.12.2020 Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-JagiełłoPo co i jak zrozumieć zachowania klientów B2B?Analiza i monitorowanie zachowań zakupowych klientów to istotny etap planowania działań marketingowych. Szczególne znaczenie ma na rynku B2B, gdzie podróż zakupowa jest procesem czasochłonnym i skomplikowanym. Składa się z kilku etapów, przez które przechodzą klienci, a ostateczną decyzję podejmuje kilka osób. Jak w takiej sytuacji pozyskiwać informacje o klientach? Jak mogą one pomóc w prowadzeniu skutecznej komunikacji? badania marketingowe content marketing zarządzanie marką