Doradca z katalogiem rozwiązań

W Internecie 8 lat to kilka epok. Przetrwał je wszystkie serwis produktowy Sanitec Koło. O tym, że nie potrzeba fajerwerków, aby odnaleźć najlepszą drogę do klientów, opowiada Zbigniew Gonsior, marketing communication manager firmy.

Wywiad przeprowadziła Katarzyna Ogórek

Zbigniew Gonsior

Marketing communication manager w Sanitec Koło. Początkowo opiekun Internetu, następnie odpowiedzialny za komunikację marketingową w Europie Wschodniej. Konsultant ds. projektów internetowych w korporacji, odpowiedzialny za serwisy internetowe w Chinach.

Doradca z katalogiem rozwiązań
Zbigniew GonsiorZbigniew Gonsior

Dobry katalog, doświadczenie i doradztwo, oto recepta na sukces w Internecie. Przeglądając reprezentację branżowej konkurencji w Sieci, rzeczywiście trudno znaleźć drugi serwis produktowy, który prezentowałby tak bogatą ofertę w tak przystępny sposób. Firma z tradycjami zaświadcza w ten sposób, że nieobce są jej nowinki technologiczne, a klient poszukujący handlowej informacji bynajmniej nie kręci się zdezorientowany w KOŁO.

Twoja łazienka mówi za ciebie

Zbigniew Gonsior

W Polsce nareszcie zaczęto doceniać znaczenie profesjonalnego projektowania łazienek. Nasi klienci coraz częściej decydują się na skorzystanie z pomocy architekta przy konstrukcji przytulnego i gustownego wnętrza łazienki. Choć od dawna znane jest powiedzenie: „Pokaż mi swoją łazienkę, a powiem ci, kim jesteś”, mam jeszcze w pamięci czasy, gdy jedynie kuchnia i salon były wyznacznikami stylu właściciela domu. Teraz na szczęście się to zmienia.

Zakładamy, że przeciętny klient odnawia łazienkę raz na osiem lat. Chcemy zapewnić mu pomoc fachowego sprzedawcy, który będzie jego przewodnikiem w procesie wyboru wnętrza, wprowadzi go w świat najnowszych tendencji i rozwiązań technologicznych oraz zaprezentuje mu ofertę produktów dostosowaną do jego potrzeb i możliwości.

Dla każdego coś praktycznego

Zbigniew Gonsior

W zakresie komunikacji firma ma kilka grup adresatów. Łańcuch sprzedaży wygląda różnie dla różnych produktów i zdarza się, że splot elementów pośredniczących nie układa się w typowy sposób. Grupę kluczową stanowią hurtownicy oraz handlowcy pośredniczący w drodze do indywidualnego klienta. Kolejna grupa to sprzedawcy, a następnie architekci oraz instalatorzy.

Najważniejszą dla nas grupą odbiorców są indywidualni konsumenci, stąd większość komunikatów reklamowych kierujemy właśnie do nich. Nasze działania w zakresie marketingu bezpośredniego obejmują zamieszczanie materiałów w prasie, w punktach sprzedaży oraz na łamach naszego serwisu internetowego. Staramy się pozyskiwać zaufanie klientów również poprzez profesjonalne szkolenie sprzedawców, tak aby zawsze potrafili doradzić oraz zindywidualizować ofertę odpowiednio do potrzeb odbiorcy.

Katalog, magazyn, biblioteka

Zbigniew Gonsior

Nasz serwis internetowy, dostępny w siedmiu wersjach językowych, jest przede wszystkim bogatym, a zarazem uporządkowanym magazynem informacji. Jego funkcja zależy od tego, w którym momencie procesu decyzyjnego klient go napotyka. Jeśli jest na etapie przeglądu rozwiązań technologicznych, które mógłby zastosować we własnej łazience, możemy służyć mu narzędziami takimi jak centrum porad on-line, w którym zgromadziliśmy setki artykułów na temat projektowania wnętrz, oraz trójwymiarowy program do samodzielnego projektowania, jeden z kilku na świecie dostępnych obecnie w Internecie, który zawiera bazę proponowanych przez nas produktów. W fazie poszukiwania bardziej konkretnych informacji związanych z wybranymi już produktami prezentujemy mu precyzyjny katalog cen, zdjęć, informacji technicznych oraz wymiarów produktów. Jeśli poszukuje innowacyjnych rozwiązań designerskich, może zapoznać się z naszym archiwum zdjęć, prezentacji łazienek i serii produktów. Praktycznych informacji dostarcza również nasz wykaz regionalnych punktów sprzedaży. Polityka handlowa firmy Koło nie przewiduje sprzedaży poprzez Internet, z wyjątkiem oferty części zamiennych, dlatego tak ważne jest zaprowadzenie klienta do sklepu.

Którędy na stronę WWW?

Zbigniew Gonsior

Badamy skuteczność naszej witryny za pomocą całej grupy narzędzi, które wprowadziliśmy jako pierwsi na rynek polski. Nie korzystamy z usług polskich systemów statystyk, lecz z technologii Google do pomiaru odsłon i konwersji. Z naszych szacunków wynika, że dużo więcej osób odwiedza nasz serwis internetowy, niż wynikałoby to z liczby internautów w naszej grupie docelowej. Klient trafia na stronę www dzięki tradycyjnym kampaniom wspomagającym, np. w Internecie lub prasie, a także konsekwentnemu budowaniu wizerunku Koła jako marki nowoczesnej poprzez zamieszczanie adresu www.kolo.com.pl na większości materiałów marketingowych.

Dodać jednak należy, że z racji ugruntowanej pozycji firmy Koło na rynku znajomość jej marki jest wystarczająco duża, aby klienci samodzielnie odszukiwali odpowiednią witrynę w Internecie. Co ciekawe, nasz serwis funkcjonuje od ponad ośmiu lat. Jest starszy od większości agencji interaktywnych, które istnieją w Polsce, a kompleksowość naszych pomysłów wymaga współpracy z liderami rynku.

W najbliższym czasie, poza premierą internetowej prezentacji powłoki Reflex Koło (już nagrodzonej srebrną statuetką na festiwalu reklamy GoldenDrum), przedstawimy pomysł na integrację naszych działań w obszarze komunikacji i marketingu – zarówno tych on-, jak i off-line.