Bałagan jest wszędzie. Spory wokół outdooru

Ustawa krajobrazowa od początku budzi kontrowersje. Jeszcze nie mamy dobrych przykładów jej zastosowania, ale już pojawiły się punkty sporne.

Niektóre z nich przedstawia Michał Stan, prezes Cityboard Media, w rozmowie z Jackiem Szlakiem

Michał Stan

Prezes zarządu i założyciel Cityboard Media, obecnie największej niezależnej firmy na krajowym rynku out-of-home, która jako pierwsza w Polsce realizowała kampanie reklamowe na wielkim formacie. Wprowadził na rynek format 6 × 3 m – cityboard, który stał się standardem reklamy zewnętrznej w Polsce. W działalności wykorzystuje doświadczenia z rynku północnoamerykańskiego.

Bałagan jest wszędzie. Spory wokół outdooru
Jacek SzlakJacek Szlak

Czy nie razi pana chaos reklamowy panujący w przestrzeni publicznej w Polsce?

Michał StanMichał Stan

Bardzo mnie razi, ale bałagan, który jest, mamy na życzenie naszych fantastycznych urzędników, a także na życzenie firm reklamy zewnętrznej. Zaniechania w tej sferze sięgają kilkunastu lat, a uporządkowanie tego w ciągu jednego roku jest mało prawdopodobne.

Działania wykonywane przez gminy zmierzają do tego, aby zrównać tych, co postawili urządzenia OOH zgodnie z prawem, z tymi, którzy o żadne prawo się nie troszczyli. Proszę zwrócić uwagę na ustanowione w tym zakresie prawo lokalne w Ciechanowie czy Łodzi oraz na zachowanie prominentnych urzędników podczas pseudospotkań konsultacyjnych w Krakowie czy Gdańsku – to jest, mówiąc delikatnie, naganne i aspołeczne.

Uchwalenie czy zamiar uchwalenia prawa lokalnego w prezentowanej podczas spotkań treści świadczy o kiepskiej znajomości prawa i uwarunkowań rynkowych. Źle przygotowane i w konsekwencji uchwalone prawo lokalne doprowadzi do sytuacji, w której wiele osób związanych bezpośrednio i pośrednio z reklamą zewnętrzną straci pracę. Mowa tu o serwisantach, operatorach, monterach, drukarzach, projektantach itd.

Samorządy nie zdają sobie sprawy z tego, że wpływy z podatków to są środki na ich codzienne funkcjonowanie. To jest krótkowzroczność, bo dziś urzędy jeszcze korzystają z funduszy unijnych, jutro ich jednak zabraknie.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się