Targi angażują wszystkie zmysły - Marketing przy Kawie

Targi angażują wszystkie zmysły

Marketing dużej imprezy targowej to złożone zadanie, zależne od charakteru konkretnego wydarzenia i jego zakładanych odbiorców. O szczegółach dotyczących tego rodzaju przedsięwzięcia, nowych drogach komunikacji z wystawcami i zwiedzającymi, wreszcie o postrzeganiu biznesu targowego w polskich miastach mówi Grażyna Grabowska, prezes spółki Targi w Krakowie.

rozmawia Jakub Müller

Grażyna Grabowska

Prezes spółki Targi w Krakowie. Od 1996 wspólnik i prezes zarządu Targów w Krakowie, obecnie również wiceprezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego. Wcześniej szef działu kultury „Gazety Wyborczej - Gazety w Krakowie”, a od 1993 szef działu reklamy i marketingu Cracow Expo Center. Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i podyplomowych studiów w zakresie Public Relations.
Targi angażują wszystkie zmysły
Jakub MüllerJakub Müller

Napisała pani w jednym z artykułów, że targi są papierkiem lakmusowym gospodarki i najwcześniej odczuwają wahania koniunktury. Jak to obecnie wygląda w Polsce?

Grażyna GrabowskaGrażyna Grabowska

Chciałby pan wiedzieć, czy widzimy już koniec kryzysu? Na razie tylko słyszymy, że jest lepiej. Niestety, nie w każdej branży możemy to zauważyć. Przemysł ciężki, maszynowy nie podnosi się po załamaniu koniunktury tak szybko, jak byśmy sobie tego życzyli. Natomiast z dużą przyjemnością stwierdzam, że na niektórych naszych imprezach targowych, na przykład Krakdent® (branża stomatologiczna) czy na Targach Książki – wcale nie było widać załamania koniunktury.

Trudno stanowczo stwierdzić, jak w całej Polsce wygląda rynek w tym roku. Sezon kończy się na przełomie listopada i grudnia, więc na podsumowania trzeba będzie jeszcze poczekać. Są takie miasta targowe, które dość mocno odczuły sytuację gospodarczą i takie, które odczuły ją w niewielkim stopniu. Tegoroczny udział w polskich targach mocno ograniczyły firmy zagraniczne, nic więc dziwnego, że targi o randze międzynarodowej najczęściej były mniejsze.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to