
Marwit ma jak dotąd największe udziały w szybko rosnącym, choć stosunkowo młodym segmencie rynku. Jakie najważniejsze zmiany i trendy można zauważyć na rynku świeżych soków?

Tendencje, które z uwagą obserwujemy, to przede wszystkim większe zainteresowanie zdrową żywnością i zdrowym trybem życia. Czytanie etykiet i baczne zwracanie uwagi na skład to codzienność przy naszej półce. Konsumenci są także z roku na rok bardziej świadomi.
Nawet jeśli nie mogą prowadzić trybu życia, który można by określić bardzo zdrowym, to starają się, by – powiedzmy – możliwe czy wybrane elementy ich dnia oraz diety właśnie takie były.
To świadomy wybór wynikający z dokładnej analizy. Nie mogę być trzy razy w tygodniu na siłowni, więc każdego dnia postaram się zrobić coś, co będzie dobre dla mojego zdrowia i samopoczucia – tak myślą. Są też coraz bardziej wymagający… Nie bez powodu, stale powiększając portfolio bazowych smaków świeżych soków, wprowadzamy edycje limitowane.
Ciągle wzrasta również poziom wiedzy konsumentów. Coraz częściej dostajemy pytania nie o to, czy w naszych świeżych sokach jest cukier, ale czy to cukier pochodzący tylko z owoców. Nie musimy szeroko informować o tym, że nasze zupy kremy są bez glutenu – konsumenci sami to sprawdzają, oceniają na blogach czy profilach tematycznych na Facebooku. To bardzo ważne.
Dostęp do informacji, technologii, zwłaszcza bardzo świadome wykorzystywanie mediów społecznościowych to tendencje, które wpływają na rynek. Dziś w zasadzie edukacja na temat produktu takiego jak nasz nie jest aż tak kluczowa, jak kiedyś, choć istotna pozostanie zawsze. Teraz wzrasta znaczenie ukazywania produktu w szerszym kontekście.