Kiedy budujesz własną markę, nie możesz się wylogować

Najsilniejszym trendem w tym roku jest „Co-”, czyli współpraca i współdziałanie. Wspólne prowadzenie interesów, zakładanie firm przez wspólników to tylko produkty uboczne – mówi Marian Salzman, CEO Havas PR w USA i znana badaczka trendów. W rozmowie także o budowaniu marki osobistej i wyzwaniach stojących przed branżą PR.

rozmawia Jakub Müller

Marian Salzman

CEO Havas PR North America i prezes Havas PR Global Collective. Specjalizuje się w coachingu zdolności przywódczych, zarządzaniu reputacją oraz mediach społecznościowych.Od objęcia przez nią kierownictwa w Havas PR North America (2009) agencja m.in. zdobyła tytuł najlepszej średniej wielkości agencji w Stanach Zjednoczonych (według „Holmes Report”) i zajmuje 3. miejsce wśród 23 największych międzynarodowych agencji PR, jeśli chodzi o efektywność sieciową związaną z aktywnościami w obszarze nowych mediów.Po trwającej niespełna rok zmianie wizerunkowej wszystkich firm członkowskich Havas PR, nad którą czuwała Salzman jako prezes Havas PR Global Collective, Havas PR zdobyła złotą statuetkę oraz tytuł globalnej agencji roku w konkursie Bulldog Stars of PR Awards, organizowanym przez branżowy amerykański magazyn „Bulldog Reporter”. Agencję nagrodzono także brązem w kategorii Global Agency of the Year - Multinational Practice, za działania związane z obsługą globalnych klientów obecnych na wielu rynkach.Wcześniej Marian Salzman pełniła funkcje CMO w agencji Porter Novelli, CMO w JWT Worldwide i CSO w Euro RSCG Worldwide. Zaliczana do pięciu największych trendspotterów na świecie, otrzymała nagrody PRWeek's 2011 PR Professional of the Year i the Bulldog PR Blogger of the Year. Portal Business Insider włączył ją do grona 25 najbardziej wpływowych osób w branży public relations. W edycji 2012 była jurorką w konkursie Clio Awards, zasiadała też w międzynarodowym jury Cannes Lions International Festival of Creativity w kategorii PR.Marian Salzman będzie gościem specjalnym konferencji PR Forum, która odbędzie się 16 października w hotelu Marriott w Warszawie. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.
Kiedy budujesz własną markę, nie możesz się wylogować
Jakub MüllerJakub Müller

Jak ostatnie lata – rozwój Internetu mobilnego, aplikacje, smartfony – zmieniły nasze nawyki w dbaniu o reputację? Reputację definiowaną jako opinia o nas wśród ludzi, którzy nas znają…

Marian SalzmanMarian Salzman

Żyjemy obecnie w świecie, w którym wszystko i wszyscy coś komunikują. W świecie, w którym zawsze musisz być w kontakcie z innymi. Nie można tak prostu wyciągnąć wtyczki. Jak czasami żartuję – „wypadniesz z obiegu, odpadasz z biegu”.

W rezultacie urządzenia typu smart, dzięki którym możemy być w ciągłym kontakcie z innymi, zmieniły nas w ustawicznych komunikatorów. Jesteśmy dziennikarzami, inwestorami-amatorami i zwykłymi strażnikami słowa. Czuwamy nad tym, aby prawda była cały czas po naszej stronie – czy to w stosunku do ochrony reputacji, czy też do historii, które chcemy, by o nas opowiedziano.

I nie ma przed tym ratunku ani ucieczki. Nie możesz pozwolić sobie na zamknięcie systemu, bo w tym czasie ktoś inny może się zalogować i wpływać na twoją reputację, komentować, klikać „lubię to”, dzielić się ze znajomymi, w skrócie – dodawać kolejne cegiełki do wizerunku marki.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się