Brand Impulse – jak z kuternogi zrobić biegacza

Wyjściem do strategii jest tożsamość. 95% firm, organizacji, marek w Polsce ma problem z tożsamością. Jeżeli nie wiesz, kim jesteś, skąd pochodzisz, jakie jest twoje dziedzictwo, to nie wiesz, co masz robić, dokąd masz iść. Nie wiesz nic.

O poszukiwaniu istoty marki z Grzegorzem Kossonem rozmawia Jacek Szlak

Grzegorz Kosson

Strateg i pisarz. Zawodowo zajmuje się tworzeniem marek. Pracuje z markami komercyjnymi, markami miejsc i regionów oraz państw. Zdobywca nagród Kreatura i Effie. Wierzy, że marki mogą zmieniać świat na lepsze. Autor pierwszej polskiej książki o storytellingu „Podaj Dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki”.

Urodzony i zakochany w Warszawie, w której śledzi znaki historii. Szuka nieodkrytych symboli, powiązań między tym, co kiedyś i teraz. Poświęcił im książkę „Warstwy, czyli obrazy miasta” oraz „Gruzy, czyli obrazy zwycięstwa”. Baczny obserwator rzeczywistości.

Brand Impulse – jak z kuternogi zrobić biegacza
Jacek SzlakJacek Szlak

Zacznijmy od idei książki. Czym jest brand impulse?

Grzegorz KossonGrzegorz Kosson

To moje narzędzie strategiczne, pracuję z nim od kilku lat. Pozwala bardzo szybko dotrzeć do istoty, idei marki. Do wszystkich niepowtarzalnych rzeczy, które za marką stoją, tego wszystkiego, co daną markę definiuje.

Możemy to nazwać DNA, niepowtarzalną przewagą konkurencyjną – różnie to ludzie nazywają. Używając przenośni, brand impulse ma dać odpowiedź na pytanie, co czyni np. Jacka Szlaka Jackiem Szlakiem. Co jest istotą szlakowości.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się