Więcej świąt w świętach

Internet przejmuje część lukratywnego biznesu świątecznego, a święta już nie są dla sieci handlowych takim pewniakiem.

Z Sebastianem Starzyńskim o zachowaniach zakupowych Polaków przed nadchodzącym Bożym Narodzeniem rozmawia Tomasz Gregorczyk

Sebastian Starzyński

Jeszcze na studiach (marketing i zarządzanie na SGH) założył własną firmę badawczą ABR Sesta, którą prowadzi do dziś. Specjalizuje się w badaniach środowiska zakupowego i zachowań zakupowych. Od kilku lat jego zainteresowania zawodowe skierowane są na e-commerce. Prowadzi kilka spółek e-biznesowych, w tym Promo-Plan, a także współtworzy polską filię fundacji Khan Academy. Wprowadził na nasz rynek sieć lokali fast food Subway. Członek rady nadzorczej AWR Wprost. Prowadzi blog dotyczący gamifikacji: www.gryfikacja.pl.
Więcej świąt w świętach
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Coś zmieniło się przez ostatnie lata w sposobie, w jaki robimy przedświąteczne zakupy?

Sebastian StarzyńskiSebastian Starzyński

Zmiana nastąpiła, jeśli chodzi o zakupy produktów spożywczych na święta. Kiedyś sporo osób kupowało te produkty wcześniej – to takie zaszłości pokomunistyczne, kiedy za świąteczną polędwicą trzeba było zacząć biegać odpowiednio wcześnie. Dziś takie zakupy większość ludzi robi w ostatni weekend przedświąteczny. Pewnie najbliższa sobota będzie w supermarketach jakimś szaleństwem, bo wszyscy będą chcieli zrobić zakupy i zacząć przygotowywać święta.

Z drugiej strony w tym roku będzie o tyle ciekawiej, że mamy bardzo długą przerwę świąteczną. W poniedziałek 23 i wtorek 24 grudnia bardzo dużo osób szykuje się na urlopy. Ludzie będą mieli zatem nieco więcej czasu na przygotowywanie świąt oraz na same zakupy. Te dni w centrach i sieciach handlowych będą pewnie bardzo dobre i dzięki temu szał zakupowy choć trochę się rozłoży.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się