Niech cię zobaczą – marketing w wyszukiwarkach

Jeśli nie ma cię w Internecie, to znaczy, że nie istniejesz. Niewiele zmienia fakt, że masz dobrą stronę firmową, jeśli nikt o niej nie wie. Dla 90% internautów to wyszukiwarki są podstawowym narzędziem szukania informacji w Sieci. Nic dziwnego, że marketing w wyszukiwarkach zdobywa coraz większe uznanie marketerów. Dzięki takim narzędziom jak SEO i PPC możemy znacząco podnieść liczbę odwiedzin strony przez internautów zainteresowanych naszą ofertą oraz wesprzeć kampanie prowadzone w tradycyjnych mediach.

O najbardziej mierzalnej z odmian marketingu z Adamem Dybą rozmawia Tomasz Gregorczyk

Adam Dyba

Business development director w ClickAd. Zajmuje się tworzeniem nowej strategii rozwoju firmy, nowych produktów i projektów, jest także odpowiedzialny za budowę sieci reklamowej na Ukrainie. Członek IAB Polska. Na rynku reklamy internetowej od 1997 roku, czyli od samego komercyjnego początku. Twórca i założyciel IDMnet, pierwszej w Polsce agencji mediowej zajmującej się tylko reklamą internetową, która przekształciła się w internetową sieć reklamową. Autor wielu publikacji na temat reklamy webowej. Budował strategię promowania się w Internecie dla takich klientów, jak Jobpilot.pl, Trader.pl, Lukas Bank. Prowadzi także szkolenia i zajęcia ze studentami marketingu interaktywnego.

Niech cię zobaczą – marketing w wyszukiwarkach
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Dlaczego po wpisaniu w Google słowa „idiota” na pierwszym miejscu wśród wyników znajduje się strona poselska Kazimierza Marcinkiewicza?

Adam DybaAdam Dyba

Jest to wynik działań grupy internautów, którzy postanowili wypozycjonować tę stronę właśnie na takie słowo. Jest to bardzo łatwe – wystarczy, że na forach dyskusyjnych pojawi się prośba do kilku użytkowników, aby umieszczali u siebie odnośniki do konkretnej strony z hasłem „idiota”. Jeśli stanie się tak w kilkudziesięciu czy kilkuset serwisach, jesteśmy na pierwszym miejscu. Podobnie potraktowani zostali swego czasu Lepper i Giertych, tyle że tam słowem kluczowym było hasło „kretyn”.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się