Uległość wobec pudełka

Jak duży wpływ ma opakowanie na decyzje zakupowe? Czy konsumenci czytają teksty na opakowaniach? Czy opakowania wykonane z ekologicznych materiałów są częściej wybierane? Czym grożą w packagingu nieprzemyślane eksperymenty i co może komunikować sam kolor?

O opakowaniach z Tomaszem Baranem (PBS DGA) rozmawia Tomasz Gregorczyk

Tomasz Baran

Doktor psychologii. Adiunkt na Wydziale Psychologii UW. Zajmuje się psychologią osobowości i społeczną (zwłaszcza zjawiskiem dehumanizacji w relacjach międzygrupowych) oraz analizą marketingową. W latach 1998 – 2001 współpracował z Demoskopem jako kierownik projektu. W latach 2001 – 2007 pełnił funkcję partnera ds. obsługi klienta w instytucie GfK Polonia. Od stycznia 2008 r. jest dyrektorem ds. obsługi klienta w PBS DGA. Członek European Association of Experimental Social Psychology, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Uległość wobec pudełka
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Co konsumenci sądzą o wpływie opakowań na decyzje podejmowane przez nich podczas zakupów?

Tomasz BaranTomasz Baran

W badaniach konsumenci deklarują, że opakowania mają niewielki wpływ na ich decyzje zakupowe. Zwracają uwagę na takie cechy jak cena i jakość produktu, natomiast właściwości opakowania wymieniane są na szarym końcu.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się