Potrzeba więcej odwagi

Ludzie odpowiedzialni za budżety marketingowe, inwestując w marketing sportowy, idą pod prąd promocyjnej szarzyzny. Co więcej, dobrze zrealizowane powiązanie marki ze sportem pozwala pokonać w cuglach konkurencję – twierdzi w wywiadzie dla Marketingu przy Kawie Jerzy Ciszewski, prezes MSLGroup Poland, założyciel agencji Ciszewski Marketing Sportowy. W rozmowie także o tym, co sprawia, że Krzysztof Hołowczyc jest tak ceniony przez reklamodawców i jak Euro 2012 może zmienić postrzeganie Polski na świecie.

rozmawia Jakub Müller

Jerzy Ciszewski

Ekspert branży PR i marketingu sportowego, dziennikarz, wykładowca. W 2005 r. był sekretarzem stanu w Ministerstwie Edukacji i Sportu. W 2007 r. założył firmę doradczą Ciszewski Marketing Sportowy, która 1 grudnia br. wraz ze spółkami Ciszewski PR i Ciszewski Financial Communications weszła w skład Grupy Publicis, sam zaś Ciszewski stanął na czele MSLGroup Poland. Autor bloga www.ciszewskiblog.pl.
Potrzeba więcej odwagi
Jakub MüllerJakub Müller

Jaki jest stan polskiego marketingu sportowego niedługo przed Euro 2012?

Jerzy CiszewskiJerzy Ciszewski

Marketing sportowy w Polsce jest wciąż na początku drogi, tam gdzie branża public relations była mniej więcej piętnaście lat temu. Rynek składał się wtedy z kilkunastu agencji, które musiały edukować potencjalnych klientów, tłumacząc, czym się w ogóle zajmują.

Dzisiaj agencji PR jest mnóstwo i każda z nich ma swoich klientów. Analogicznie dzieje się na rynku marketingu sportowego: na razie tylko kilka firm zajmuje się tym profesjonalnie.

Mamy dwóch dużych, międzynarodowych graczy, czyli Sportfive i Havas, następnie długo nic. Potem Ciszewski Marketing Sportowy, potem znowu długo nic i kilka innych firm.

Dopiero Euro 2012 pokaże możliwości profesjonalnego marketingu sportowego i, mam nadzieję, zmieni świadomość marketerów.

Obecnie penetracja rynku przez agencje specjalizujące się w tej odmianie marketingu jest prawie zerowa, zaś ludzie odpowiedzialni w firmach za budżety marketingowe bardzo często nie są przekonani do tej formy docierania do rynku i konsumentów.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się