O czym marzą klienci

Największą wartość polskiego marketingu stanowią ludzie.

Z Pawłem Zbiegniewski rozmawiała Ewa Sobolewska

Paweł Zbiegniewski

Dyrektor Działu Marketingu Bezpośredniego w agencji Polymus. Od 1994 pracuje w agencjach reklamowych – 7 lat w Marcom/OgilvyOne, od czterech w agencji Polymus. Doświadczenia w pracy z projektami ATL i BTL: Premium Club, Królewskie, Kujawiak, AIG, BMW, Panasonic Polska, Alima Gerber, Era, Idea Profit. Wykładowca w SWPS w Warszawie. Z wykształcenia jest historykiem filozofii średniowiecznej.

O czym marzą klienci
Paweł ZbiegniewskiPaweł Zbiegniewski

W filmie „O czym marzą kobiety” jest scena, w której Mel Gibson, pracownik agencji reklamowej, przykleja sobie do nogi plaster depilujący i zrywa go. Cierpi, aby wczuć się w sytuację klientki kupującej produkt, który on ma zareklamować. To może wydawać się śmieszne, ale my też staramy się tak robić.

Gdy zaczynamy pracować z trudnym klientem, najpierw staramy się go poznać, zrozumieć. Są tego dobre strony – przyjemnie jest przejechać się samochodem BMW, żeby zrozumieć, jak wygląda komfort jazdy, albo odwiedzić browar, zobaczyć, jak się robi piwo i spróbować go przed pasteryzacją.

Ale już na przykład zrozumienie specyfiki pracy brokera ubezpieczeniowego na rynku B2B jest mniej kręcące, przynajmniej dla niektórych. Jednak bez tej wiedzy nie poradzę sobie ze zrozumieniem potrzeb klienta. Mam wrażenie, że specyfikę pracy tego brokera ubezpieczeniowego zrozumiałem po serii intensywnych spotkań. Tamtejsi specjaliści mówili do mnie cały czas to samo, a ja cały czas tego samego nie rozumiałem. Dopiero w którymś momencie coś zaskoczyło. To jest tak, jak z nauką języka obcego – trzeba opanować gramatykę na pewnym poziomie i przy określonym zasobie słów zaczyna się mówić.

Najważniejsza jest praca u podstaw

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się