Klub dobrze sytuowanych

Klub Konesera, program lojalnościowy Almy – kiedyś stanowiący dodatek do komunikacji głównej marki, teraz jest podstawowym narzędziem działań marketingowych całej firmy. O tym, jak zbudować wizerunek programu wśród wymagających klientów delikatesów, jakie korzyści daje personalizacja i wyjątkowość nagród, wreszcie jaka jest specyfika kosztów programu lojalnościowego prowadzonego samodzielnie przez jedną markę.

Z Krzysztofem Swaczyną rozmawia Jakub Müller

Krzysztof Swaczyna

Kierownik ds. programu lojalnościowego Alma Market
Klub dobrze sytuowanych
Jakub MüllerJakub Müller

Jeden z brytyjskich ekspertów zajmujących się programami lojalnościowymi stwierdził, że w dobrych czasach dzięki programom lojalnościowym nagradzamy klientów i możemy odróżnić się od konkurencji. W trudnych czasach stają się one środkiem do utrzymania przy sobie klientów. Który cel jest ważniejszy w przypadku Klub Konesera – programu lojalnościowego Almy?

Krzysztof SwaczynaKrzysztof Swaczyna

Program powstał w 2007 roku, czyli w czasie prosperity gospodarczej. Jego głównym celem było więc nagrodzenie najlepszych klientów. Przyciągnięcie nowych klientów nie było w tym przypadku głównym celem biznesowym. Oczywiście – zgodnie z przywołanym stwierdzeniem eksperta – wraz ze zmianą sytuacji ekonomicznej i pozycji marki na rynku rola programu lojalnościowego ulega zmianie.

Kiedyś Klub Konesera był dodatkiem do komunikacji głównej marki, obecnie jest podstawowym narzędziem naszych działań marketingowych. We wrześniu ubiegłego roku, w związku z wydaniem nowego katalogu Klubu, po raz pierwszy obok samej sieci Delikatesy Alma promowaliśmy brand naszego programu lojalnościowego. Reklamy ukazały się w magazynach kobiecych takich jak „Elle” czy „Pani”, a także w tygodniku opinii „Newsweek”.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się