Który billboard usunąć, który pozostawić?

W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie ma pomóc Outdoor Track. To duże badanie polskiej reklamy zewnętrznej zainicjowane ponad dwa lata temu przez Instytut Badań Outdooru – spółkę założoną przez AMS, Clear Channel Poland i Ströer Polska.

Z Pawłem Tyszkiewiczem, prezesem Instytutu Badań Outdooru, rozmawia Tomasz Gregorczyk

Paweł Tyszkiewicz

Od października 2013 roku prezes Instytutu Badań Outdooru.  Od stycznia 2003 roku pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Od 2005 roku członek zarządu ZKDP, w latach 2007-2009 prezes Rady Reklamy. Od 2010 roku pełni funkcję prezesa Ad Artis Fundacji Sztuki, a od 2011 roku członka zarządu The European Association of Communication Agencies z siedzibą w Brukseli.
Który billboard usunąć, który pozostawić?
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Skąd wziął się pomysł na tak duże badanie polskiego outdooru?

Paweł TyszkiewiczPaweł Tyszkiewicz

Na całym świecie branża OOH dąży do tworzenia i udoskonalania standardów, dzięki którym dysponuje wiedzą oraz wskaźnikami pozwalającymi na konkurowanie z innymi mediami. Przekłada się to na światowy trend wzrostowy outdooru – niemal pięcioprocentowy (warto zauważyć, że jest to największa dynamika wzrostu wśród mediów tradycyjnych).

W Polsce do tej pory takiego standardu systematyzującego pomiar widowni reklamy zewnętrznej nie było – każda z firm przeprowadzała własne badania dotyczące swoich nośników. W konsekwencji outdoor, czyli przecież bardzo kreatywne i dające ogromne pole do działania medium, nie ma wskaźnika umożliwiającego porównanie go z telewizją czy Internetem.

Nie ma co się oszukiwać – dla reklamodawców czy media plannerów atrakcyjne są konkretne, porównywalne do innych, wystandaryzowane dane – wskaźniki, wyniki dotarcia do widowni, łatwość planowania kampanii. Brak tych danych odbija się negatywnie na udziale outdooru w torcie reklamowym. Projekt Outdoor Track jest odpowiedzią na tę sytuację – dostarczy klientom standardu i oczekiwanych wskaźników dotarcia do widowni, porównywalnych z innymi mediami.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się