
Skąd wziął się pomysł na tak duże badanie polskiego outdooru?

Na całym świecie branża OOH dąży do tworzenia i udoskonalania standardów, dzięki którym dysponuje wiedzą oraz wskaźnikami pozwalającymi na konkurowanie z innymi mediami. Przekłada się to na światowy trend wzrostowy outdooru – niemal pięcioprocentowy (warto zauważyć, że jest to największa dynamika wzrostu wśród mediów tradycyjnych).
W Polsce do tej pory takiego standardu systematyzującego pomiar widowni reklamy zewnętrznej nie było – każda z firm przeprowadzała własne badania dotyczące swoich nośników. W konsekwencji outdoor, czyli przecież bardzo kreatywne i dające ogromne pole do działania medium, nie ma wskaźnika umożliwiającego porównanie go z telewizją czy Internetem.
Nie ma co się oszukiwać – dla reklamodawców czy media plannerów atrakcyjne są konkretne, porównywalne do innych, wystandaryzowane dane – wskaźniki, wyniki dotarcia do widowni, łatwość planowania kampanii. Brak tych danych odbija się negatywnie na udziale outdooru w torcie reklamowym. Projekt Outdoor Track jest odpowiedzią na tę sytuację – dostarczy klientom standardu i oczekiwanych wskaźników dotarcia do widowni, porównywalnych z innymi mediami.