Czym jest użyteczność i czy ma ona wpływ na skuteczność działań marketingowych w Internecie?
Użyteczność (zwana z angielska usability) to nauka zajmująca się ergonomią interaktywnych urządzeń i aplikacji. W Polsce o usability mówi się głównie w kontekście serwisów WWW.
Wielokrotnie wykazano, że użyteczność ma bardzo istotny wpływ na skuteczność działań w Sieci. W projektach, które realizowałem, udawało nam się zwiększać współczynniki biznesowe nawet o 50%. Serwisy WWW dzięki użyteczności zyskać mogą większe zaangażowanie użytkowników i ich większą powracalność.
Ostatnie publikowane przez nas case study to zwiększenie wartości koszyka w sklepie Netpress.pl (obecnie Nexto.pl) o 30%, a także zwiększenie zaangażowania użytkowników (ilości odsłon) na Ceneo.pl o około 10% oraz wzrost konwersji w Ceneo o 2 – 3%. W sklepie eLady.pl dzięki powiązaniu marketingu i użyteczności udało się zwiększyć wartość koszyka o około 30%.