Dajesz, aby otrzymać

Niemożliwe jest prowadzenie działalności biznesowej, jeśli otoczenie nie zna naszych zalet.

Z Grzegorzem Turniakiem (BNI Polska) rozmawia Jakub Müller

Grzegorz Turniak

Orędownik networkingu, zarządzania talentami, karierą i czasem. Od 2006 r. prezes firmy BNI Polska. Wcześniej piastował m.in. funkcje prezesa Jobpilot Polska, HR sector sales managera w SAP Polska, managing directora w Neumann Management Institute, dyrektora Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio), nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College) oraz certyfikowany trener ICC (International Coaching Community). Członek Zarządu PSZK i Prezes Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce. Współautor książek „Alchemia Kariery” i „Profesjonalny networking, czyli kontakty, które procentują”.
Dajesz, aby otrzymać
Jakub MüllerJakub Müller

Układy społeczne, sieci to obecnie popularny temat. Zacznijmy jednak od podstaw. Czym jest social networking?

Grzegorz TurniakGrzegorz Turniak

U źródeł zjawiska leżą zmiany, jakie dotknęły społeczeństwa w ciągu ostatnich mniej więcej stu lat. W tradycyjnych, kilkupokoleniowych rodzinach każdy należał do mniej więcej 200-osobowej grupy krewnych, powinowatych, sąsiadów – mieszkających blisko siebie i spotykających się regularnie na rodzinnych uroczystościach.

Dzisiaj rodziny są zatomizowane, skurczyły się do kilkunastu osób. Co więcej, nie jesteśmy już do nich przywiązani i jeśli nam nie odpowiadają, rozluźniamy z nimi relacje. Tymczasem naturalna potrzeba kontaktu wcale się nie zmniejszyła. Sieci społeczne są niezbędne w kontaktach międzyludzkich – także biznesowych. W obecnej gospodarce opartej na wiedzy sukces zależy od tego, czy mamy dostęp do informacji rynkowych, krótko mówiąc: ile osób znamy.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się