Powrócić do uczciwej rozmowy z klientem

Jeśli zamówisz obiad w restauracji rybnej, dostaniesz na talerzu rybę. Jeśli pójdziesz z problemem do agencji reklamowej, zaproponują ci kampanię reklamową.

Z założycielem agencji Naked Communications Jonem Wilkinsem rozmawia Tomasz Gregorczyk

Jon Wilkins

Karierę zaczynał w Granada TV, później pracował w agencjach BMP DDB i New PHD. W 2000 roku wraz z Johnem Harlowem i Willem Collinem założył agencję Naked. Jej klientami są m.in. Coca-Cola, Unilever, Kimberly-Clark i Johnson & Johnson. Prywatnie fan Chelsea, muzyki Paula Wellera, sztuki i krykieta.
Powrócić do uczciwej rozmowy z klientem
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

„Zróbmy reklamy, dodajmy do tego jakieś działania w mediach społecznościowych i jeszcze coś na komórki” – mam wrażenie, że tak właśnie wielu marketerów pojmuje marketing zintegrowany.

Jon WilkinsJon Wilkins

Racja, tymczasem oczywiście nie o to w tym chodzi. To coś więcej niż telewizja plus telefony komórkowe plus Internet. Po pierwsze: w zakresie relacji z klientami marketing zintegrowany jest sposobem pracy, jest procesem. Po drugie: w zakresie kanałów komunikacji polega na głębokim zrozumieniu zachowań konsumenckich. Dopiero kiedy zrozumiemy, nazwijmy to, drogę konsumenta do twojej marki, możemy zdefiniować cele marketingowe i dobrać odpowiednie kanały. Wtedy możemy stwierdzić, czy lepiej skupić się na POS, zwiększeniu świadomości, czy jeszcze czymś innym.

Największy opór budzi nie tyle używanie wielu kanałów, co integracja działań struktury zajmującej się marketingiem. Zamiast tak częstego działania w pojedynkę powinna trwać praca nad wspólnymi celami, niezależnie od kanału, którym się zajmujemy. Zazwyczaj jednak ludzie mają swoje ambicje i swoje cele, co kompletnie rozbija cały marketing.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się