Polacy uczą się latać

Jeszcze kilka lat temu Polacy wyjeżdżali na wakacje samochodami, pociągami lub autobusami. Dzisiaj coraz chętniej wybieranym środkiem komunikacji jest samolot. Branża lotnicza przeżywa okres dynamicznego wzrostu, a klienci rozwijają się wraz z nią. Jak przekonać ich do wyboru danej oferty? Jak wygląda rywalizacja tanich przewoźników z tradycyjnymi liniami? Jakie działania są najskuteczniejsze – budowanie relacji z klientem, promocje czy programy lojalnościowe?

O marketingu w branży lotniczej z Agnieszką Dąbrowską (Austrian Airlines) rozmawia Tomasz Gregorczyk

Agnieszka Dąbrowska

Sales and marketing manager Austrian Airlines. Odpowiada za sprzedaż i marketing Austrian Airlines Group w Polsce Południowej, kontakty z klientami korporacyjnymi oraz z pośrednikami sprzedaży, pełni także obowiązki zastępcy dyrektora Austrian Airlines Group na Polskę. Opracowywała i wdrażała programy wspierające sprzedaż kierowane zarówno do pośredników jak i klientów.

Polacy uczą się latać
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jaki jest klient linii lotniczych w Polsce? Co jest dla niego najważniejsze: ceny, jakość obsługi, punktualność?

Agnieszka DąbrowskaAgnieszka Dąbrowska

Polski pasażer jest coraz bardziej doświadczony i lepiej zorientowany. Jego doświadczenie oraz bogata oferta, którą ma do dyspozycji sprawiają, że jest też coraz bardziej wymagający. Z punktu widzenia Austrian Airlines fakt, że pasażerowie latają coraz więcej i nabierają doświadczenia jest bardzo korzystnym zjawiskiem. Choćby z tego względu, że nie występuje już taka bariera językowa, jaką obserwowaliśmy jeszcze kilkanaście lat temu. Polacy coraz chętniej wybierają więc podróż samolotami linii zagranicznych, takich jak Austrian. Potrafią też bardziej docenić zalety oferty, jakość serwisu, poziom usługi czy udogodnienia w portach transferowych.

Jeśli chodzi o kryteria oceny oferty przy wyborze przewoźnika przez polskiego klienta, to oczywiście nie możemy tego jednoznacznie określić. Zależy to zarówno od indywidualnych preferencji, jak i od sytuacji, na przykład charakteru podróży. Klient podróżujący służbowo bardziej ceni sobie dogodność połączenia, obsługę, sprawny transfer, punktualność i komfort podróży. Zwraca również uwagę na przywileje i inne udogodnienia, które linia lotnicza oferuje, na przykład priorytetową odprawę, priorytet w dostarczeniu bagaży, Internet dostępny w poczekalniach czy od niedawna nawet na pokładach samolotów. Z kolei dla klienta podróżującego prywatnie, na przykład lecącego na wakacje, te elementy mają mniejsze znaczenie. Bardziej istotna staję się zaś cena.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się