
Jaki jest klient linii lotniczych w Polsce? Co jest dla niego najważniejsze: ceny, jakość obsługi, punktualność?

Polski pasażer jest coraz bardziej doświadczony i lepiej zorientowany. Jego doświadczenie oraz bogata oferta, którą ma do dyspozycji sprawiają, że jest też coraz bardziej wymagający. Z punktu widzenia Austrian Airlines fakt, że pasażerowie latają coraz więcej i nabierają doświadczenia jest bardzo korzystnym zjawiskiem. Choćby z tego względu, że nie występuje już taka bariera językowa, jaką obserwowaliśmy jeszcze kilkanaście lat temu. Polacy coraz chętniej wybierają więc podróż samolotami linii zagranicznych, takich jak Austrian. Potrafią też bardziej docenić zalety oferty, jakość serwisu, poziom usługi czy udogodnienia w portach transferowych.
Jeśli chodzi o kryteria oceny oferty przy wyborze przewoźnika przez polskiego klienta, to oczywiście nie możemy tego jednoznacznie określić. Zależy to zarówno od indywidualnych preferencji, jak i od sytuacji, na przykład charakteru podróży. Klient podróżujący służbowo bardziej ceni sobie dogodność połączenia, obsługę, sprawny transfer, punktualność i komfort podróży. Zwraca również uwagę na przywileje i inne udogodnienia, które linia lotnicza oferuje, na przykład priorytetową odprawę, priorytet w dostarczeniu bagaży, Internet dostępny w poczekalniach czy od niedawna nawet na pokładach samolotów. Z kolei dla klienta podróżującego prywatnie, na przykład lecącego na wakacje, te elementy mają mniejsze znaczenie. Bardziej istotna staję się zaś cena.