Lifestyle’owe podejście do samochodu

Inwestujemy w ubranie czy inne przedmioty mówiące o naszym wizerunku, ale to cztery kółka są dominującym elementem wpływającym na to, jak nas postrzegają.

Z dyrektorem marketingu marki SEAT w Polsce Maciejem Sipem rozmawia Mateusz Lubczański

Maciej Sip

Dyrektor marketingu marki SEAT w Volkswagen Group Polska. Funkcję tę objął pod koniec 2012 roku. Od podstaw tworzył założenia komunikacji tej marki w kraju, skompletował cały zespół marketingu. Współtworzył wizję i misję oraz długoterminowe cele brandu.

Lifestyle’owe podejście do samochodu
Mateusz Lubczański

Przeszedł pan do SEAT-a z marki Nivea. Było to tuż przed jego pierwszymi większymi sukcesami sprzedażowymi, ale już po zmianie oficjalnego importera. Jak bardzo sukces opierał się na wymianie przedstawicielstwa, a jak bardzo na pracy działu marketingu?

Maciej SipMaciej Sip
Sytuacja wówczas nie prezentowała się rewelacyjnie, a sukcesy, które notujemy od kilku lat, opierają się na każdym z tych elementów. Przede wszystkim sieć dilerska nie była w najlepszym stanie.
Poza tym przez dwa i pół roku przed pojawieniem się Volkswagena jako oficjalnego importera nie było komunikacji marketingowej prowadzonej specjalnie dla SEAT-a. Nic więc dziwnego, że wizerunek brandu podupadał. Dilerzy są jednym z filarów firmy, przede wszystkim stanowią kanał dystrybucji. Tyle że salony świeciły pustkami, gdyż nie było promocji.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się