Kody między mediami

Być może już niedługo gazety, opakowania i strony internetowe zaroją się od fotokodów – małych obrazków skanowanych przez aparat telefonu komórkowego. O genezie projektu, użyteczności dla konsumentów i marketerów rozmawiamy z pomysłodawcami wprowadzenia kodów do Polski, Rafałem Głowackim i Pawłem Babutem z firmy PTK Centertel – operatora sieci Orange.

Wywiad przeprowadził Tomasz Gregorczyk

Rafał Głowacki

Product manager w PTK Centertel

Paweł Babut

Project manager w PTK Centertel
Kody między mediami

Projekt wystartował w wakacje 2007 roku. Wprowadzenie fotokodów, zwanych też kodami matrycowymi lub kodami 2D, było efektem inicjatywy pracowników PTK Centertel oraz doświadczeń Orange na pozostałych rynkach europejskich. Pomysł został zaakceptowany przez zarząd firmy. Efektem było podpisanie porozumienia z innymi operatorami, dotyczącego fotokodów, płatności zbliżeniowej oraz telewizji cyfrowej dostępnej przez komórkę.

Paweł BabutPaweł Babut

Doszliśmy do wniosku, że rynek przyjmie nowe narzędzie, o ile nie ograniczymy się do naszych użytkowników, ale razem z pozostałymi operatorami stworzymy wspólny standard.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się