Lojalność i wymierne korzyści

O roli wspólnoty i lojalności w modelu biznesowym na czas kryzysu, o tym, jakie jest źródło sukcesu największego na świecie programu multipartnerskiego Payback oraz dlaczego wizyta klienta w banku niekoniecznie buduje lojalność tak jak kontakt internetowy lub mobilny.

Z Janem Boluminskim oraz Piotrem Krzeszowiakiem rozmawia Tomasz Gregorczyk

Jan Boluminski

Prezes Client Vela Sp. z o.o. i Client Vela GmbH

Piotr Krzeszowiak

Dyrektor zarządzający Client Vela Sp. z o.o.
Lojalność i wymierne korzyści
AdvertisementAdvertisement
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

I tak nie unikniemy pytań o kryzys, więc może zacznijmy od nich. Czy recesja oznacza jakieś zmiany w podejściu do zarządzania relacjami z klientami?

Jan BoluminskiJan Boluminski

Kryzys oznacza, że wiele firm zmuszonych jest do przemyślenia swego dotychczasowego modelu biznesowego, w tym również swojego podejścia do relacji z klientami. Czyniąc to, powinny one brać pod uwagę zarówno cele krótkoterminowe, jak wyniki swoich działań w dłuższej perspektywie. Kryzys może być traktowany jako swoisty test strategii biznesowych. Jeśli w trudnych warunkach ramowych cele zostaną osiągnięte, znaczy to, że są one dobrze zaprojektowanymi koncepcjami.

W przyszłości sukces nie będzie możliwy bez skoncentrowania się w pierwszej kolejności na klientach. Mijają czasy ukierunkowania się wyłącznie na produkt. Do sprostania związanym z tym wymaganiom potrzebne są informacje, bazy danych, bezpośrednia komunikacja. Tu upatruję potencjału dla CRM ogółem i marketingu bezpośredniego w szczególności, ponieważ to one tworzą wiedzę o klientach, umożliwiają indywidualną komunikację, a ponadto pozwalają na ścisłą kontrolę skuteczności. Efekty klasycznych kampanii ATL-owych są mierzalne w dużo mniejszym stopniu.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się