Szepty w towarzystwie

Mechanizmy marketingu szeptanego działają od dziesiątków lat, jednak wprowadzenie tego pojęcia i wyodrębnienie osobnego narzędzia oznacza przełom w ich świadomym i planowym wykorzystaniu. Naszym przewodnikiem po świecie word-of-mouth jest Michał Wolniak (dyrektor kreatywny agencji Heureka).

Wywiad przeprowadził i usystematyzował wykład Tomasz Gregorczyk

Michał Wolniak

Dyrektor kreatywny i prezes agencji Heureka. Z wykształcenia dziennikarz (UW); jego doświadczenia zawodowe obejmują planowanie strategii i kreacji dla największych agencji reklamowych full service w Polsce, pracę w redakcji telewizyjnego talk show „MdM” oraz stworzenie Heureki (agencja reklamowa full service) cztery lata temu. W 2003 roku zaprojektował i wdrożył system marketingu szeptanego na bazie badań naukowych z 2001 roku. Stworzył pierwsze polskie akcje reklamowe w formule advertainment. Zbudował ponad 30 strategii word-of-mouth oraz 5 kompleksowych strategii TTL, w których główną rolę odegrały niestandardowe środki internetowe (WOM, advertainment, blogi i virale).

Szepty w towarzystwie
Michał WolniakMichał Wolniak

Studenci socjologii z trudem przedzierający się przez klasyczne dzieło Katza i Lazarsfelda „Personal Influence” z lat 50. nie zawsze zdają sobie sprawę, że zapoznają się z teoretycznymi fundamentami jednej z najnowszych idei marketingowych.

Marketing szeptany (word-of-mouth marketing) powstał mniej więcej w tym samym czasie, co inne innowacyjne narzędzia, jak choćby marketing wirusowy. Choć ma z innymi niestandardowym podejściami marketingowymi wiele wspólnego, często niesłusznie jest z nimi mylony.

Najbliższy jest mu buzz marketing, jednak w przeciwieństwie do niego word-of-mouth marketing mniej nastawiony jest na wywoływanie typowego szumu medialnego, bardziej zaś wykorzystuje naturalną skłonność ludzi do polegania na opinii zaufanych osób i ekspertów z autorytetem.

Znajdź liderów i przekonaj ich

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się