Studenci socjologii z trudem przedzierający się przez klasyczne dzieło Katza i Lazarsfelda „Personal Influence” z lat 50. nie zawsze zdają sobie sprawę, że zapoznają się z teoretycznymi fundamentami jednej z najnowszych idei marketingowych.
Marketing szeptany (word-of-mouth marketing) powstał mniej więcej w tym samym czasie, co inne innowacyjne narzędzia, jak choćby marketing wirusowy. Choć ma z innymi niestandardowym podejściami marketingowymi wiele wspólnego, często niesłusznie jest z nimi mylony.
Najbliższy jest mu buzz marketing, jednak w przeciwieństwie do niego word-of-mouth marketing mniej nastawiony jest na wywoływanie typowego szumu medialnego, bardziej zaś wykorzystuje naturalną skłonność ludzi do polegania na opinii zaufanych osób i ekspertów z autorytetem.
Znajdź liderów i przekonaj ich
Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz4915 innych artykułów, newslettera
Podobał Ci się wywiad?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą. |