Podstawą jest dostarczanie rozrywki

Jak powstawała reklama passata z małym Darthem Vaderem, czy trudno się współpracuje z Volkswagenem oraz o tym, że nie ma skutecznej recepty na sukces reklamy wirusowej.

Rozmowa Pawła Kaczyńskiego z Michaelem Kadinem, przeprowadzona w czerwcu podczas Cannes Lions

Michael Kadin

Dyrektor kreatywny agencji Deutsch LA
Podstawą jest dostarczanie rozrywki
Paweł Kaczyński

Co zadecydowało o kierunku, w którym poszliście w kampanii Volkswagena i jak odnosiło się to do marki?

Michael KadinMichael Kadin

Tworzyliśmy spot passata, modelu najważniejszego dla marki Volkswagen, a równocześnie reklamę na Super Bowl, więc potrzebowaliśmy czegoś nadzwyczajnego. Musieliśmy zrobić reklamę, która byłaby dla odbiorców tak ważna, jak premiera passata dla Volkswagena.

Kiedy czytaliśmy skrypty od zespołów kreatywnych, a oczywiście przejrzeliśmy ich setki, od pierwszej sekundy zwróciliśmy uwagę na historię z małym Vaderem. Co prawda, racjonalnie rzecz biorąc, reklama pokazywała tylko jedną cechę samochodu – odpalanie silnika na pilota, ale prowadziła do czegoś znacznie ważniejszego – więzi łączącej dzieci z ich rodzicami.

Volkswagen od zawsze był marką budowaną na ponadczasowych historiach o ludziach. Kiedy zastanawialiśmy się nad każdą kolejną kreacją, braliśmy pod uwagę to, czy jest zabawna, czy jest prosta i czy jest ludzka. A więc w momencie, kiedy zobaczyliśmy tę z małym Vaderem, wiedzieliśmy, że to właśnie to.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja