Prawdziwa wartość programu lojalnościowego

Ceny, nagrody, a może emocje? Czym walczy się dziś o lojalność klienta? Na to pytanie odpowiada Mark Sage z Carlson Marketing.

rozmawia Tomasz Gregorczyk

Mark Sage

Loyalty director EMEA, Carlson Marketing

Prawdziwa wartość programu lojalnościowego
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jak kryzys wpłynął na cele i sposoby prowadzenia programów lojalnościowych?

Mark SageMark Sage

W dobrych czasach dzięki programom lojalnościowym nagradzamy klientów i możemy odróżnić się od konkurencji. W trudnych czasach stają się one środkiem do utrzymania przy sobie klientów i komunikacji z nimi. Podczas recesji najważniejsze jest dla nas zatrzymanie naszych klientów. Programy lojalnościowe dają nam informacje, kim tak właściwie ci klienci są. A jeśli coś już o nich wiesz, możesz zacząć z nimi rozmawiać.

To oczywiście sytuacja „coś za coś”. Konsumenci nie dadzą ci tych informacji za darmo. Dobrze skonstruowany program lojalnościowy powinien więc nagradzać właśnie za to „sprzedawanie” danych o sobie. Jego mechanizmy są takie same, jak w czasach prosperity, zmienia się tylko cel.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się