Projektowanie doświadczeń nigdy się nie kończy

Większości świadomych firm nie chodzi o to, żeby mieć coś, co będzie łatwe albo przyjemne w użyciu. Może to zabrzmi okrutnie, ale zależy im na czymś, co będzie przynosić zyski.

Z Hubertem Turajem, user experience directorem w studiu EDISONDA rozmawia Jacek Szlak

Hubert Turaj

UX director i współzałożyciel studia EDISONDA. Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane. Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował m.in. dla takich firm, jak Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, Energa, ENEA, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, Tauron, Warta, Vattenfall, Znak.

Projektowanie doświadczeń nigdy się nie kończy
Jacek SzlakJacek Szlak

Jakie problemy rozwiązuje user experience design?

Hubert TurajHubert Turaj

W naszym rozumieniu UXD rozwiązuje problemy biznesowe na kilku płaszczyznach. Pierwsza z nich – może powierzchowna, lecz ważna – to takie projektowanie systemów, aplikacji czy interfejsów, które ułatwi korzystanie z nich i podniesie płynącą stąd przyjemność.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się