Jakie są naukowe źródła neuromarketingu?
Neuromarketing powstał w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. Polega na zastosowaniu metod pomiarów neurofizjologicznych w badaniach marketingowych. Mówiąc o jego podłożu naukowym, należy odnieść się do wiedzy dotyczącej układu nerwowego, a przede wszystkim mózgu – jego budowy i funkcji.
Niezwykle cennej wiedzy dostarcza tu neurobiologia, neuropsychologia i nowa dziedzina, jaką jest neurokognitywistyka. Lata badań eksperymentalnych pozwoliły na wypracowanie rzetelnych metod pomiaru przy pomocy EEG (elektroencefalografia) czy fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny), dzięki którym możliwe stało się dotarcie w głąb mózgu i znacznie lepsze poznanie jego funkcjonowania.
Innowacyjne metody pomiarowe obecnie wykorzystywane są nie tylko do celów naukowych, ale również do optymalizacji komunikacji reklamowej oraz do budowania wiedzy na temat konsumentów.
Już na początku lutego w Krakowie odbędzie się wielka międzynarodowa konferencja „NeuroConnections”, gdzie najwięksi eksperci ze świata nauki oraz prezesi i dyrektorzy znanych korporacji wymieniać się będą doświadczeniami i dyskutować nad przyszłością neuromarketingu.
Z dumą mogę podkreślić, że Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków badań neuromarketingowych na świecie.
Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz4915 innych artykułów, newslettera
Podobał Ci się wywiad?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą. |