„Guzik zakupowy” nie istnieje - Marketing przy Kawie

„Guzik zakupowy” nie istnieje

Wydaje się, że kontrowersje wokół neuromarketingu wynikają głównie z niezrozumienia tej metody i jej celów. Tymczasem naukowcy wcale nie roszczą sobie praw do bycia alfą i omegą marketingowego świata i nie zamierzają zastąpić kreatywnych w agencjach.

Z Anną Chromańską rozmawia Tomasz Gregorczyk

Anna Choromańska

International NeuroNorms Director w LABoratory & Co.. Ekspert ds. badań neuro. Autorka tekstów naukowych dotyczących neurofizjologicznych reakcji na bodźce marketingowe. Prelegentka licznych międzynarodowych konferencji naukowych i biznesowych. Członek European Advertising Academy i Association for Consumer Research.
„Guzik zakupowy” nie istnieje
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Jakie są naukowe źródła neuromarketingu?

Anna ChoromańskaAnna Choromańska

Neuromarketing powstał w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku. Polega na zastosowaniu metod pomiarów neurofizjologicznych w badaniach marketingowych. Mówiąc o jego podłożu naukowym, należy odnieść się do wiedzy dotyczącej układu nerwowego, a przede wszystkim mózgu – jego budowy i funkcji.

Niezwykle cennej wiedzy dostarcza tu neurobiologia, neuropsychologia i nowa dziedzina, jaką jest neurokognitywistyka. Lata badań eksperymentalnych pozwoliły na wypracowanie rzetelnych metod pomiaru przy pomocy EEG (elektroencefalografia) czy fMRI (funkcjonalny rezonans magnetyczny), dzięki którym możliwe stało się dotarcie w głąb mózgu i znacznie lepsze poznanie jego funkcjonowania.

Innowacyjne metody pomiarowe obecnie wykorzystywane są nie tylko do celów naukowych, ale również do optymalizacji komunikacji reklamowej oraz do budowania wiedzy na temat konsumentów.

Już na początku lutego w Krakowie odbędzie się wielka międzynarodowa konferencja „NeuroConnections”, gdzie najwięksi eksperci ze świata nauki oraz prezesi i dyrektorzy znanych korporacji wymieniać się będą doświadczeniami i dyskutować nad przyszłością neuromarketingu.

Z dumą mogę podkreślić, że Polska jest jednym z najważniejszych ośrodków badań neuromarketingowych na świecie.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się wywiad?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą.


Postaw mi kawę na buycoffee.to