Pogodzić styl i wygodę

Zakupy mają być przyjemnością, a nie udręką i slalomem między regałami. Aby dobrze urządzić sklep, trzeba umiejętnie połączyć elementy socjologii i psychologii z wiedzą biznesową, a na dodatek obserwować zachowania klientów, szybko zmieniające się trendy oraz rozwiązania w innych branżach.

Tomasz Gregorczyk rozmawia o zasadach visual merchandisingu z Lidią Krotoszyńską

Lidia Krotoszyńska

Dyrektor strategiczna agencji Superbia. Od dziewięciu lat związana z handlem i procesami z obszaru shopper marketingu. Projektuje oraz wdraża dedykowane narzędzia w dziedzinach: category management, trade i visual merchandising oraz customer service. Współtworzyła sukcesy rynkowe m.in. sieci sklepów specjalistycznych Smyk, 5.10.15, Sferis, Marcpol, Leroy Merlin oraz centrów handlowych Targówek i Reduta w Warszawie.

Pogodzić styl i wygodę
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Ma pani czasami ochotę coś pozmieniać w sklepach, kiedy jest pani na zakupach?

Lidia KrotoszyńskaLidia Krotoszyńska

Czasami tak, szczególnie kiedy chodzi o kwestie podstawowe. Wszystkie sklepy są do siebie podobne i obowiązują w nich te same zasady, niezależnie od tego, co dana placówka sprzedaje i kim są jej klienci. Najczęstszym błędem jest niedostosowanie materiałów POS do wielkości sklepu albo nadmiar komunikatów marketingowych. Inna sprawa to obsługa klienta. Ilość obowiązków, jakim musi podołać personel sklepu, przekracza zazwyczaj jego możliwości operacyjne. Najczęściej brakuje mu po prostu czasu na właściwą obsługę klientów. Marketing, reklama, promocja i lokalizacja mogą sprawić, że klienci przyjdą do sklepu, ale już tylko towary, pracownicy i sam sklep mogą skłonić ich do dokonania zakupu.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się