Zrobić coś wyjątkowego

Jeśli twoją grupą docelową będą przeciętni konsumenci, skończysz jako przeciętna marka. Nie sądzę, aby przeciętne marki i produkty były tym, czego chcemy.

Z Peterem Fiskiem, według „Business Strategy Review” jednym z najciekawszych liderów biznesu ostatnich lat, rozmawia Tomasz Gregorczyk

Peter Fisk

Studiował fizykę (brał udział w badaniach w słynnym instytucie CERN), ale szybko zainteresował się biznesem. Pierwsze kroki stawiał w British Airways, gdzie zajmował się między innymi strategią firmy wobec wyzwań globalizacji i nowych technologii. Po przejściu do marketingowej grupy konsultingowej PA Consulting Group pracował z takimi markami jak Microsoft, Marks&Spencer, Virgin, Vodafone czy Shell. Został dyrektorem generalnym największej organizacji marketingowej świata, Chartered Institute of Marketing. Jest też założycielem i szefem firmy Genius Works, zajmującej się szkoleniami i konsultingiem. Fisk ma 39 lat, mieszka w Teddington pod Londynem. Jest zapalonym kibicem Newcastle United i miłośnikiem biegania.

Zrobić coś wyjątkowego
Tomasz GregorczykTomasz Gregorczyk

Twierdzisz, że przyszłością nie jest doskonalenie firmowych produktów i próby sprzedania ich jak największej liczbie ludzi. Sukces rynkowy wymaga odkrycia rzeczywistych potrzeb czy motywacji konsumentów i podążenia za nimi. Firmy nie mogą kurczowo trzymać się tego, w czym były dobre w przeszłości, ale muszą szukać nowych rynków.

Peter FiskPeter Fisk

Dawniej było oczywiste, że rozwój firm polega na udoskonalaniu produktów. Gdy przedsiębiorstwo wchodziło na nowy rynek, zazwyczaj zabierało je ze sobą. Dziś łatwo znajdziemy kogoś, kto zrobi te produkty za nas, i to taniej. Mamy zupełną swobodę, możemy zatem skupić się na tym, co w nas wyjątkowe – na marce, designie, innowacjach i tak dalej. Na tym, co można wykorzystać na tych rynkach, na których możemy najwięcej zyskać.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się