Coraz trudniej trafić z przekazem marketingowym do konsumentów, są coraz bardziej odporni na takie działania. Dlaczego?
Pierwszy powód to różnica pokoleniowa. Proporcja odpornych do nieodpornych ciągle zmienia się na korzyść konsumentów, którzy wyrośli w otoczeniu reklamy i wszelkich innych zabiegów marketingowych. Starsze pokolenia tego nie znały i musiały się do tego przyzwyczaić. Te młodsze znają je od urodzenia i pewne rzeczy przyjmują za normalne, banalne. Działania jakiejś marki czy firmy w stosunku do starszego klienta są dla tego młodszego klienta czymś oczywistym. Klient starszy, mniej wyedukowany, zauważa i docenia każdy drobny gest producenta.
Kolejny powód to zmasowany atak przeróżnych zabiegów marketingowych, począwszy od wszechobecnej reklamy, na marketingu bezpośrednim skończywszy. Paleta działań marketingowych staje się rozwija. Konsumenci czują po prostu przesyt. W każdej sytuacji, w której pewnych bodźców jest za dużo, psychologicznie tracą one na wartości, nawet jeśli są wspaniale dopracowane.
Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz4915 innych artykułów, newslettera
Podobał Ci się wywiad?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy mocną kawą. |