
Marka Play kilka lat temu z powodzeniem postawiła na publikowanie własnych treści w mediach społecznościowych. Czy dzisiaj o taki sukces byłoby wam trudniej? Konkurencja o uwagę konsumenta jest dużo większa. Niedługo wszystkie marki mogą zacząć stosować podobną taktykę.

Na pewno nie wszystkie marki, bo to specyficzna taktyka, która dla jednego brandu będzie odpowiednia, a w wypadku innego kompletnie chybiona. Wszystko zależy od sytuacji i wyznaczonych celów. I nieważne, czy marka jest pierwsza na rynku, druga czy ostatnia – ważne jest to, co i w jaki sposób chce powiedzieć. Jeśli jest to ciekawe – konsumenci i dziennikarze zwrócą na to uwagę.
Podkreślam: nie wszystkie marki muszą robić to, co my, zresztą sami ciągle się uczymy. Z drugiej strony nie można udawać, że social media nie są bardzo istotne. Nawet gdyby zarządzający jakąś marką przyjęli zasadę nieobecności w mediach społecznościowych, to gdyby ich brand był tam obecny za sprawą konsumentów, po prostu musieliby się do tego odnieść.