3 7 0 0 0 8.09.2017 Katarzyna Krzywicka-ZdunekDziewczyńskość na faliBystra, wygadana, spostrzegawcza. Kiedyś nieco bardziej konserwatywna, dziś krzyczy, że „dziewczynki mogą robić to samo, co chłopcy, a nawet więcej!”. Mowa o Ani z Zielonego Wzgórza, a właściwie nowej adaptacji jej przygód, emitowanej właśnie na platformie Netflix. Nowa wizja reżysera? Raczej znak naszych czasów. badania marketingowe trendy
2 2 0 0 3 29.12.2020 Piotr NogalPandemia = koniec konsumpcjonizmu? Tak rok 2020 zmienił oczekiwania konsumentówWszystkie podsumowania obecnego roku w marketingu będą dotyczyć pandemii – zjawiska bez precedensu, które zasadniczo wpłynęło na zachowania konsumenckie. Marketing musiał mierzyć się z wyzwaniami, z którymi dotychczas mało kto miał do czynienia. Kryzysy bywały mniejsze lub większe, nigdy jednak marki nie notowały spadków sprzedaży sięgających 50% czy nawet 90%. Co z tego wynika i jak działać dalej? e-commerce trendy zarządzanie marką
3 21 0 0 3 28.10.2021 Jacek Szlak„Squid Game”, czyli powtórka z marketinguPołudniowokoreański serial stał się światowym fenomenem. Prowokuje dyskusje, wpływa na popkulturę i trendy w modzie. Pod jego wpływem znalazł się również świat marketingu. W pierwszych tygodniach rosnącej popularności „Squid Game” doświadczyliśmy zalewu real-time marketingu. Czego – oprócz wykorzystania chwilowej mody na serialowe motywy – może nas nauczyć sam serial? brand purpose real-time marketing storytelling
0 5 0 0 1 30.04.2021 Jakub MüllerFacebook Dating: dlaczego nie zdobywa takiej popularności, jak przypuszczano?Uruchomiony półtora roku temu serwis randkowy miał korzystać z niezmierzonych zasobów Facebooka i zagrozić Tinderowi. Ujawnione w reklamach liczby użytkowników w wybranych miastach świata pokazują, że Facebook Dating ciągle jest dużo mniejszy niż konkurencja. Co poszło nie tak? marketing mobilny marketing społecznościowy trendy
2 12 0 0 2 3.02.2020 Mateusz ZapałaDifferentiation vs. distinctiveness, czyli wyróżnij się lub… bądź charakterystycznyCzy można być specjalistą marketingu, nie znając koncepcji USP Reevesa? Słynny amerykański adman twierdził, że reklama powinna eksponować wyjątkową i odróżniającą się na tle konkurencji korzyść dla konsumenta. „Wyróżnij się albo zgiń” praktyka i teoretyka marketingu Jacka Trouta również nie należy do niszowych twierdzeń w branży. Jak sytuują się jednak te koncepcje w świetle nowszych badań? zarządzanie marką
0 3 0 0 0 20.12.2017 Dominik RodzimInsight konsumencki w praktyceZrozumienie potrzeb, motywacji i zachowań konsumentów jest kluczowym elementem w procesie budowania strategii marki. Ładny design opakowania lub współpraca z celebrytami nie wystarczą, by przekonać innych do sięgnięcia po dany produkt. Chodzi w tym wszystkim o coś więcej. O co dokładnie? badania marketingowe zarządzanie marką
1 1 0 0 2 3.05.2019 Maciej OlipraEmocje i zmysły – jaką rolę odgrywają podczas podejmowania decyzji zakupowych w punkcie sprzedażyWrażenia, doznania i emocje – to od nich w znacznej mierze zależą decyzje zakupowe. Im będą one silniejsze, tym więcej kupimy i chętniej wrócimy do danego sklepu. Dlatego tak istotny jest shopper marketing, który obejmuje różnego rodzaju działania rozpoczynające się w punkcie sprzedaży. W tej przestrzeni można zdziałać bardzo wiele, aby wpłynąć na czyjąś decyzję o zakupie. customer experience handel detaliczny marketing bezpośredni shopper marketing
0 10 0 0 0 21.08.2017 Kondej MarketingMarketingowy Ranking Sieci Detalicznych 2017Czołowe pozycje w czternastej edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych, prowadzonego przez firmę Kondej Marketing, zajmują marki handlowe działające w skali ogólnopolskiej. W top 10 znajdują się sieci wielkopowierzchniowe, tj. hipermarkety, dyskonty i supermarkety. Wskazuje to na duże zróżnicowanie w handlu detalicznym produktami szybkorotującymi. Pozwala ono zaspokoić różne potrzeby polskich konsumentów. badania marketingowe
0 1 0 0 5 9.08.2018 Łukasz KubaszczykNajwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?Planowane działania w social media powinny mieć realne przełożenie na efekt biznesowy – zgodzi się z tym każdy reklamodawca. A jednak briefy bywają często zbyt ogólnikowe. Tymczasem w długofalowej komunikacji problemy zaczynają się właśnie przy kwestiach praktycznych. Jak sobie z tym poradzić? marketing internetowy marketing społecznościowy
2 2 0 0 2 14.09.2018 RedakcjaDwa Santandery, dwie kampanie. Kto się w tym połapie? Eksperci oceniająSantander Consumer Bank ma za ambasadorkę Justynę Kowalczyk, która w nowym spocie szerokim uśmiechem wita hasło: „Zmieniamy logo, nie zasady”. W reklamie Santander Banku Polska Łukasz Nowicki zapewnia, że instytucja z płomieniem w logo, należąca do globalnej grupy kapitałowej, gwarantuje bezpieczeństwo. Jak wielu odbiorców zorientuje się, że to kampanie dwóch różnych banków? I jak obecną sytuację z dwoma Santanderami oceniają eksperci branży marketingu? kampanie reklamowe zarządzanie marką