Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?
Zmień swój nadrzędny cel (fot. Pixabay)

Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?

Najwyższy czas odlubić polubienia. Co mierzyć w mediach społecznościowych?
Łukasz Kubaszczyk

Łukasz Kubaszczyk

-

head of strategy, Mint Media

Łukasz Kubaszczyk

Łukasz Kubaszczyk

head of strategy
Mint Media

Od siedmiu lat związany z branżą. Planuje i realizuje kampanie digitalowe ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.

Planowane działania w social media powinny mieć realne przełożenie na efekt biznesowy – zgodzi się z tym każdy reklamodawca. A jednak briefy bywają często zbyt ogólnikowe. Tymczasem w długofalowej komunikacji problemy zaczynają się właśnie przy kwestiach praktycznych. Jak sobie z tym poradzić?

Jaki jest bezpośredni wpływ komunikacji w mediach społecznościowych na poziom świadomości marki czy produktu? Precyzyjne ustalenie tego to jedna z pojawiających się trudności. Agencje i ich klienci odwołują się zatem do współczynników, które są najłatwiej mierzalne, m.in. liczby fanów, zaangażowania, share od voice czy zasięgu.

Warto jednak zadać pytanie: co faktycznie mierzą wyżej wymienione współczynniki? W jakim stopniu odzwierciedlają realizację celów oraz jak wpływają na biznes?

Być może zbyt dużą wagę przywiązuje się do dwóch rodzajów wskaźników efektywności, z których co najmniej jeden nie ma już żadnego przełożenia na realizację celów marketingowych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja