0 2 0 0 1 27.02.2023 Jakub MüllerCzym jest wartość dla klienta? Czy to nic już dziś nie znaczy?To, co spotyka pieniądze w czasie inflacji, przytrafiło się też „wartości dla klienta”. Stała się ona jednym z najbardziej zdewaluowanych i rozmytych terminów, używanym najczęściej jako synonim niskiej ceny. W rzeczywistości jest jedną z podstaw współczesnego marketingu. customer experience psychologia konsumenta zarządzanie marką
0 1 0 0 1 9.02.2023 Michalina PankowskaNieoczywiste połączenia na TikToku – szkodzą czy służą markom?Rok 2022 dostarczył wielu przykładów na potwierdzenie tego, że TikTok to platforma, na której warto odejść od sprawdzonych schematów działań, a w nieszablonowości i nieoczywistości dostrzec potencjał. Dotyczy to także marek. Dlatego nawet ekskluzywne marki coraz częściej decydują się zmienić ton, by dostosować się do upodobań użytkowników tego medium. content marketing influencer marketing marketing społecznościowy
0 8 0 0 1 20.01.2023 Agnieszka TokarskaContent seeding: jedna treść, wiele formatów. Jak zaplanować dystrybucję treści?Świetny content to za mało, by wyróżnić się wśród zalewających internet przekazów. Niezbędnym krokiem na drodze dotarcia do odbiorców jest dystrybucja i promocja treści, która nie bez powodu jest nazywana królową contentu. branded content content marketing marketing społecznościowy
0 1 0 0 2 28.12.2022 Krzysztof GachowskiCzym jest Google Consent Mode? Na jakie zmiany w plikach cookies musimy być gotowi?Polityka prywatności w sieci, szczególnie w kontekście plików cookies, to wciąż temat budzący sporo wątpliwości. W konsekwencji wiele witryn informuje dziś o ciasteczkach w nieodpowiedni sposób. O co dokładnie chodzi w ciasteczkowym zamieszaniu? Czym jest Google Consent Mode, kiedy trzeba go wdrożyć i co to wszystko oznacza dla marketerów i właścicieli witryn? marketing internetowy prawo
0 1 0 0 6 22.03.2020 Piotr GolczykCięcie marketingu w czasach recesji. Jak zrobić to szybko i skutecznie – poradnikNadzieja umiera ostatnia i właśnie poczuła się gorzej. Czeka nas spowolnienie. Spowolnienie oznacza cięcia. Na szczęście hossa nie trwała na tyle długo, by firmowym samurajom zardzewiały Excele. Jest więc nadzieja, że uda się to załatwić skutecznie i szybko. Szefowie firm, chcecie wiedzieć, jak to zrobić raz-dwa? Poczytajcie. felieton zarządzanie marką
0 2 0 0 2 28.09.2022 Albert StęclikCzego brazylijskie jiu-jitsu może nas nauczyć o konkursach branży reklamowej? [Nauki i nauczki dziadka]W naszej branży tak to już jest, że lubimy się nagradzać. Oczywiście nie jest tak, że w innych branżach nie ma konkursów, np. na producenta płytek łazienkowych roku. Są, i to w podziale na łazienkowe, tarasowe i gres. Albo że nie ma nagród dla producentów aparatów fotograficznych*. Jednak u nas jest tego jakby trochę więcej. felieton kampanie reklamowe konkursy reklamowe
0 1 0 0 1 21.08.2022 Redakcja Materiał PartneraPrzewodnik marketingowy Meta: o czym pamiętać, planując świąteczne kampanie?Okres oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia to kluczowy czas dla firm, marketerów i reklamodawców. Konsumenci szukają prezentów dla bliskich i chcą skorzystać z najlepszych ofert i przecen. To, w jaki sposób zaplanujemy kampanię przedświąteczną i na ile uwzględnimy w niej panujące trendy oraz preferencje konsumentów, przełoży się na realne zyski i rezultaty. Meta przygotowała kilka cennych wskazówek dotyczących działań reklamowych w okresie listopadowych i grudniowych zakupów. e-commerce marketing społecznościowy
1 3 0 0 1 19.09.2022 Jakub MüllerJak wyśmiewane crocsy stały się ulubioną marką generacji ZFurora, jaką zrobiły crocsy, ale też chodaki innych marek w ostatnich latach, nie wynika ze szczególnego wizerunku zbudowanego przez poszczególne brandy. Bardziej z wyrazistej i atrakcyjnej ekspresji kulturowej. trendy zarządzanie marką
0 2 0 0 2 19.08.2022 Tomasz BartnikCo z archetypami w marketingu? To zależy…Pamiętacie niedawną publiczną dyskusję na temat archetypów w marketingu? Zaczęło się od pochwalnego postu wiceprezesa Unilevera i szybkiej krytycznej riposty Byrona Sharpa i Marka Ritsona. W socialmediowej burzy, która z tego wynikła, mieliśmy też dyskusję polską, gdzie również praktycy i akademicy wyrażali swoje często sprzeczne poglądy na temat archetypów jako podejścia do myślenia o markach czy budowania koncepcji marketingowej. Dorzucę jeszcze i ja swoje trzy grosze. felieton zarządzanie marką
0 1 0 0 3 26.07.2022 Jacek SzlakMyślenie nie ma przyszłości? UX, CX, service design a etykaFundamentalna zasada projektowania „Nie każ mi myśleć” ma ambiwalentny charakter. Rola każdego projektanta to ułatwianie odbiorcom działania, wskazywanie im w gąszczu wyborów tych najlepszych. Projektowanie ma przede wszystkim określać najważniejsze elementy potrzebne do podjęcia decyzji konsumenckich. Jest jednak także inżynierią społeczną, która wpływa na interakcje i relacje międzyludzkie. customer experience design felieton psychologia konsumenta