3 2 0 0 0 25.09.2023 Agnieszka WrońskaPodbój kosmosu, podbój rynku: marketing i komunikacja marek w przemyśle kosmicznymSpace industry, kiedyś dostępna dla nielicznych, skupiona w rękach państwowych agencji kosmicznych, dziś jest dostępna również dla prywatnych przedsiębiorstw. Te prężnie (i coraz zacieklej) konkurują na międzynarodowym rynku. W takich warunkach strategie marketingowe i komunikacyjne stają się równie ważne, jak innowacyjność technologiczna, wpływają bowiem na postrzeganie marek w ich branży. kampanie reklamowe public relations storytelling zarządzanie marką
0 1 0 0 0 24.09.2023 Arkadiusz MorawskiJaka przyszłość czeka wyszukiwarki internetowe w obliczu rewolucji AI?Bez wątpienia ostatnie kilka miesięcy to czas największych zmian w pracy marketerów od wielu lat. Popularyzacja rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT czy Midjourney sprawiła, że nasza praca stała się prostsza, łatwiejsza i przyjemniejsza. Jednymi z największych beneficjentów tych zmian są specjaliści od performance marketingu, bo to właśnie działania SEO i SEM doświadczają największego wpływu AI od wielu lat. felieton marketing internetowy trendy
0 5 0 0 0 19.09.2023 Joanna TauberPokoleniowość w social mediach – jak skutecznie docierać do konsumentów?Sposób, w jaki konsumenci postrzegają media społecznościowe i angażują się w niektóre platformy, zmienia się nieustannie. System, według którego odkrywamy nowe marki i produkty, stale ewoluuje. Konsumenci wolą dziś znajdować produkty bardziej organicznie – w internecie. Zarządzający markami powinni więc starać się nadążać za tym, co jest kulturowo ważne dla ich grup docelowych. badania marketingowe marketing internetowy marketing społecznościowy social media
0 1 0 0 0 18.09.2023 Mateusz PająkChatGPT – czarna skrzynka AIChatGPT to chatbot, o którym słyszał niemal każdy. Pozwala na tworzenie tekstów i opracowywanie informacji. Może też rozmawiać, kodować, przedstawiać dane oraz dokonywać wielu innych operacji bazujących na treściach. Został wytrenowany na ogromnej ilości danych, które zostały dopracowane przez oceny testerów i system nagród w czasie trenowania i udoskonalania modelu. „Czego tu się obawiać?” – można by zapytać. content marketing felieton marketing internetowy trendy
2 2 0 0 0 17.09.2023 Mateusz LubczańskiTwoje cztery kółka wiedzą o tobie (prawie) wszystko. A będą wiedzieć więcejJeśli obawiałeś się wycieku danych z telefonu, lepiej żebyś nie wiedział, ile informacji jest w stanie wyciągnąć od ciebie samochód. Producenci aut nie tylko wiedzą, jak i dokąd jeździsz. Interesują ich nawet kwestie łóżkowe – i bardzo chętnie podzielą się uzyskanymi danymi. analityka internetowa prawo trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 13.09.2023 Krzysztof KozłowskiDlaczego pracownicy PR jako pierwsi lądują za burtą?Gdyby firma była statkiem, dział PR byłby jego radiostacją. I gdy na gospodarczym morzu Titanic napotyka górę lodową, całkiem często zdarza się, że wyrzuca radiostację za burtę. Dlaczego tak się dzieje? Nie wiem (bo logicznych argumentów nie ma), choć się domyślam… felieton public relations
0 1 0 0 0 12.09.2023 Łukasz KosuniakJak wybrać skuteczne i odpowiednie narzędzie marketing automation?Chcesz zautomatyzować działania marketingowe i sprzedażowe? Wdrażasz system marketing automation lub zamierzasz to zrobić? Chcesz to zrobić sprawnie, bez problemów i nieplanowanych kosztów? O tym wszystkim przeczytasz w mojej najnowszej książce „Marketing automation krok po kroku”. W tym artykule przyjrzę się bliżej narzędziom do automatyzacji marketingu. Nie będzie to inżynierski opis technologii, lecz raczej przegląd ich rodzajów i różnic, jakie między nimi występują. Moim celem jest pomóc Ci w wyborze optymalnego narzędzia do Twojej firmy. biblioteczka e-commerce martech
0 1 0 0 0 11.09.2023 Jacek SzlakJak sobie pomóc, wystawiając rachunki? Nasz umysł ma własne zasady odbierania cenW umyśle konsumenta ceny, podobnie jak każde liczby, które go dotyczą, nie istnieją w próżni. Ich pojmowanie i wynikające stąd przekonania, nawyki, emocje i zachowania zawsze wyznaczone są szerszym kontekstem. Na dodatek każdy proces podejmowania decyzji ma swój kontekst sytuacyjny. Zrozumienie tego pozwala efektywniej projektować swoją politykę cenową. Na przeszkodzie często stają jednak inne, pozamerytoryczne kwestie. e-commerce felieton handel detaliczny prawo psychologia konsumenta
0 2 0 0 0 6.09.2023 Krzysztof GoreckiAI czy non-AI – oto jest pytanie. Korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w marketinguParafrazując słowa Szekspirowskiego dramatu, można zastanawiać się nad wieloma scenariuszami rozwoju technologii i jej wpływu na biznes. Z czasem przybywa nam praktycznych przykładów, które skłaniają niekiedy do entuzjastycznego, a innym razem sceptycznego nastawienia do AI w biznesie i marketingu. Rozrachujmy się więc w tej kwestii jeszcze raz. content marketing kampanie reklamowe marketing internetowy martech trendy
0 4 0 0 0 5.09.2023 Katarzyna KlimkiewiczCo przyciąga dziś klienta do sklepu stacjonarnego, oprócz ceny i asortymentu? Czego klient dzisiaj u nas szuka?Kiedyś retail oferował lepsze doświadczenie, a e-commerce cenę – jak jest dziś? Co zmieniła pandemia? Do czego przyzwyczaił się konsument i czego oczekuje od detalistów? Jakimi doświadczeniami można przyciągnąć go do sklepu stacjonarnego? Katarzyna Klimkiewicz, dyrektor zarządzająca firmy Brave, organizującej V forum Retail Challenge Poland, zadała te pytania przedstawicielom marek: Primark, Kazar i Exorigo-Upos (dostawca rozwiązań IT dla retailu). customer experience e-commerce handel detaliczny visual merchandising