1 7 0 0 1 22.09.2021 Jakub MüllerOd Apple „Think different” do morza identyczności. Czy wyróżnialność jest wciąż ważna w marketingu?Wyróżnienie marki wciąż jest możliwe, ale dużo trudniejsze niż kiedyś. Eksperci nie są nawet zgodni, czy w ogóle ma sens. Zrozumienie tego, jak ewoluowało wyróżnienie, pozwala zrozumieć, dlaczego w ostatnich latach oryginalne pomysły na komunikację szybko toną w morzu identyczności. badania marketingowe zarządzanie marką
1 1 0 0 1 1.09.2021 Krzysztof DomeradzkiBlizzard drama – czego upadek Blizzarda uczy badaczy i opiekunów marekBycie człowiekiem to dość skomplikowana i trudna do zrozumienia sprawa. Jesteśmy na tej planecie +/- 300 000 lat, a dalej nie mamy pojęcia, co tak naprawdę sprawia, że jesteśmy czym jesteśmy. Pasja, miłość, nienawiść, smutek czy kreatywność? Człowieczeństwo to skomplikowana pajęczyna emocji, myśli i wspomnień, które przelatują przez naszą świadomość jak deszcz komet przelatuje przez czarne niebo (tak jest, to zdanie naprawdę powstało i nie żałuje absolutnie niczego!). Jesteśmy otwarcie zakochani w swojej złożoności i tajemniczości. Nie przeszkadza nam to jednak usilnie dążyć do skategoryzowania, zbadania i opisania tylu aspektów naszego istnienia, ile tylko się da. felieton public relations zarządzanie marką
3 5 0 0 1 22.07.2021 Jakub MüllerWraca pomysł reklamy w kosmosie. Czy ma szanse na realizację?Elon Musk chce pokazywać reklamy w kosmosie. Miesiąc ekspozycji nad jedną z globalnych metropolii ma kosztować prawie milion dolarów. Pomysły na reklamowy podbój kosmosu nie są nowe. Pojawiają się od trzydziestu lat, ale zwykle ich twórcy skazani są na walkę z ekologami, naukowcami i prawem. Czy teraz mają szansę wcielić swe zamiary w życie? ambient media kampanie reklamowe public relations trendy
10 12 0 0 3 25.03.2015 Sonia HoronziakOd McDonald’s do Pepsi: 7 sposobów, jakimi globalne marki uciekają od niezdrowego wizerunkuFast foody przypominające sklepy ze zdrową żywnością, włączanie mleka do oferty, napój promowany jako ekologiczny wytwór kultury niezależnej... Największe marki spożywcze prześcigają się w odchodzeniu od tzw. śmieciowego jedzenia. public relations trendy zarządzanie marką
1 2 0 0 1 4.07.2021 Jakub MüllerRed Bull, walkman, rower, czyli dlaczego coś, co nie powinno działać, jednak zadziałałoPodstawową funkcją marketingu jest tworzenie nowej wartości, której nikt wcześniej nie odkrył. Jak ważna jest ta funkcja, pokazują przykłady wielu nowych marek. Napojów energetycznych, rowerów czy odtwarzacza do słuchania oper w samolocie. Gdy powstawały, wydawały się dziwaczne albo wręcz głupie. A jednak zadziałały, a Red Bull stworzył nawet unikalny model biznesowy. psychologia konsumenta zarządzanie marką
1 3 0 0 1 16.06.2021 Jakub MüllerCristiano Ronaldo i Coca-Cola: nic się nie stało„Pojedynek Cristiano Ronaldo i butelek coca-coli trwał zaledwie kilka sekund. Produkt nie miał w niej szans”. Takie newsy dużo mówią o świecie, w którym informacje pędzą wielką autostradą przez dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Dlatego możliwe konsekwencje dla marki Coca-Cola są przeceniane. marketing sportowy public relations zarządzanie marką
0 12 0 0 4 2.04.2014 Piotr JaworowiczEvent marketing znany i nieznanyCzym w gruncie rzeczy jest event marketing? Czy jest narzędziem komunikacji, czy osobną gałęzią marketingu? Gdzie szukać jego korzeni i jaką ma on przed sobą przyszłość? experiential marketing
0 4 0 0 1 25.05.2021 Marcin FilipowiczTikTok, loty w kosmos i cringe’owe reklamyWitaj w świecie radosnych pląsów, chwytających za serce historii i zmieniających życie lifehacków. Tutaj czwarta ściana nie istnieje i wystarczy moment, by zyskać status gwiazdy. TikTok to łakomy kąsek dla wygłodniałych marketerów, jednak w świecie 60-sekundowych filmów pośpiech jest złym doradcą. Jak więc stworzyć materiał, który pozwoli marce w sposób organiczny stać się częścią masowej kultury i zaistnieć na globalną skalę? branded content content marketing marketing społecznościowy
0 3 0 0 1 19.05.2021 Eliza GniadekJak wyciągnąć z e-mail i SMS marketingu to, co najlepszeMarketing pędzi w zawrotnym tempie. Stale pojawiają się nowe trendy, a zaraz w ich miejsce wskakują następne. Social media, wideo, podcasty, influencer marketing… Trudno za tym wszystkim nadążyć. Dziś złapmy chwilę oddechu z kawą w dłoni. Bo e-mail marketing i SMS marketing, choć uważane za dinozaury, wciąż mają w sobie moc. e-mail marketing marketing internetowy marketing mobilny
0 5 0 0 1 30.04.2021 Jakub MüllerFacebook Dating: dlaczego nie zdobywa takiej popularności, jak przypuszczano?Uruchomiony półtora roku temu serwis randkowy miał korzystać z niezmierzonych zasobów Facebooka i zagrozić Tinderowi. Ujawnione w reklamach liczby użytkowników w wybranych miastach świata pokazują, że Facebook Dating ciągle jest dużo mniejszy niż konkurencja. Co poszło nie tak? marketing mobilny marketing społecznościowy trendy