1 4 0 0 1 22.02.2022 Jakub MüllerZłudzenie produktu B2B: od agencji reklamowych do oprogramowaniaGdyby specjaliści komunikacji marketingowej B2C myśleli tak jak ci B2B, coca-cola byłaby reklamowana jako brązowa, gazowana i słodka, gasząca pragnienie w 98% przypadków. Według LinkedIn B2B Institute takie myślenie to efekt zapominania, że odbiorcy, także ci biznesowi, nie są racjonalni. kampanie reklamowe psychologia konsumenta storytelling zarządzanie marką
1 11 0 0 1 26.01.2022 Jacek SzlakNFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketinguNFT, czyli niewymienialne tokeny stały się w ostatnich miesiącach gorącym tematem. Konsternację budzą ceny za cyfrowe dzieła sztuki i memy, sprzedaż wirtualnej garderoby czy awatarów. Kto to kupuje? Po co? Jest wiele powodów, a nie najmniej ważnym są te marketingowe. NFT ma spory potencjał w nowej odsłonie internetu – Web3. experiential marketing trendy
0 1 0 0 1 16.12.2021 Mikołaj NowakZarządzanie konfliktem w zespole – inaczej, niż cię uczonoManager jest w niełatwym położeniu, gdy w zespole wybucha strategiczny konflikt. Nie musi być jego stroną, a i tak zostanie zaangażowany. Funkcja, którą sprawuje osoba odpowiedzialna za zespół (team leader, manager, szef itp.), polega też na korygowaniu kursu. Najczęściej na zarządzającym spoczywa odpowiedzialność za rozwiązanie problemu. Jeżeli pozwoli, by udzieliły się i jemu gęste emocje sporu, może dojść do zaognienia. Nawet jeżeli uda się „pożar” ugasić – to nie na długo. Emocje potrafią go wzniecić z iskry. Ta iskra jest detalem, który zostaje pominięty wskutek nieuwagi lub braku kompetencji. Lepiej tę mechanikę poznać i zrozumieć. employer branding felieton public relations zarządzanie marką
1 4 0 0 7 18.11.2021 Jakub MüllerApple vs. Facebook: wojna na dane, reklamy i narracjeDecyzja Apple o zmianie ustawień prywatności użytkowników jego produktów sprawiła, że głównie Facebook, ale też YouTube, Snapchat i Twitter straciły prawie 10 mld dol. przychodów reklamowych. Wojna między Apple i Facebookiem to opowieść o ludziach, technologii i dużych pieniądzach, jakie krążą między nimi. analityka internetowa marketing mobilny marketing społecznościowy zarządzanie marką
0 1 0 0 1 28.11.2021 Marek GorajekJak przeprowadzić efektywną kampanię Google Ads przy ograniczonym budżecie?Google Ads (dawniej Google Adwords) to narzędzie znane dziś niemal każdemu, także osobom mało związanym z marketingiem. Na reklamy w sieci wyszukiwania Google przeznaczane są duże, nawet wielomilionowe budżety. Takie kwoty, szczególnie w ciągu ostatnich lat przestały być czymś nadzwyczajnym. A już budżety liczone w dziesiątkach tysięcy nie robią na nikim większego wrażenia. analityka internetowa e-commerce marketing internetowy
0 1 0 0 2 23.11.2021 Mateusz KołodziejskiAccount-based marketing coraz popularniejszy. Kiedy najlepiej pomyśleć o wdrożeniu?Mimo że historia account-based marketingu (ABM) sięga przełomu wieków, ostatnio podejście to zyskuje na popularności. Forrester uznał go nawet za jeden z najważniejszych trendów w B2B na 2022 rok. Nie powinno to jednak dziwić. Personalizacja, która jest istotnym elementem ABM, stała się już standardem w B2C. Coraz częściej oczekują jej również osoby decyzyjne w największych firmach. Na czym polega fenomen ABM i dlaczego marketingowcy nie mogą przespać momentu wdrożenia tego podejścia w swoich organizacjach? martech zarządzanie marką
2 1 0 0 1 19.11.2021 Krzysztof DomeradzkiKapitalistyczny paradoks młodego MatczakaDziś, moi drodzy, zajmiemy się tematem zapewne dobrze znanym dużej części z Was. Niedawno powstała kampania marketingowa McDonald’s Polska, wykorzystująca wizerunek nikogo innego, jak Michała „Maty” Matczaka. Wywołała kolejną małą burzę w tajfunie opinii, jakim ostatnio staje się internet. felieton kampanie reklamowe storytelling
0 1 0 0 1 15.11.2021 Tomasz GęstwickiMetaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?Marshall McLuhan powiedział, że każde nowe medium wchłania stare media jako swoje własne treści. Tak jak film wchłonął malarstwo, teatr czy muzykę, tak Mark Zuckerberg, powołując do życia Meta, ogłosił gotowość Metaverse do wchłonięcia obecnych ekosystemów treści i danych opartych na płaskich, dwuwymiarowych doświadczeniach użytkownika. marketing społecznościowy zarządzanie marką
3 21 0 0 3 28.10.2021 Jacek Szlak„Squid Game”, czyli powtórka z marketinguPołudniowokoreański serial stał się światowym fenomenem. Prowokuje dyskusje, wpływa na popkulturę i trendy w modzie. Pod jego wpływem znalazł się również świat marketingu. W pierwszych tygodniach rosnącej popularności „Squid Game” doświadczyliśmy zalewu real-time marketingu. Czego – oprócz wykorzystania chwilowej mody na serialowe motywy – może nas nauczyć sam serial? brand purpose real-time marketing storytelling
0 4 0 0 2 12.10.2021 Kamila KotowskaMierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyce88% użytkowników twierdzi, że nie wróciłoby do e-sklepu czy produktu po złym doświadczeniu (user experience). To bardzo zła wiadomość dla naszej konwersji. Jak więc zabezpieczyć się przed irytowaniem odbiorców? Wyłapując i mierząc ich frustrację! analityka internetowa customer experience e-commerce marketing internetowy marketing mobilny