Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?
Z czujników Metaverse popłynie potężny strumień danych (fot. Pixabay)

Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?

Metaverse – nowy wspaniały świat czy Facebook na sterydach?
Tomasz Gęstwicki

Tomasz Gęstwicki

-

head of strategy – Grupa Riverwood, UX lead – AF Agency

Tomasz Gęstwicki

Tomasz Gęstwicki

head of strategy – Grupa Riverwood
UX lead – AF Agency

Multiinstrumentalista marketingu. Specjalizuje się w strategiach marketingowych i projektowaniu doświadczeń użytkownika. Ponadto zajmuje się pisaniem o mediach, reżyserią filmową oraz motion designem.

Marshall McLuhan powiedział, że każde nowe medium wchłania stare media jako swoje własne treści. Tak jak film wchłonął malarstwo, teatr czy muzykę, tak Mark Zuckerberg, powołując do życia Meta, ogłosił gotowość Metaverse do wchłonięcia obecnych ekosystemów treści i danych opartych na płaskich, dwuwymiarowych doświadczeniach użytkownika.

Już samo zawłaszczenie pojęcia Metaverse w brandingu jest odważną decyzją strategiczną. Metaverse to cyfrowy paradygmat pochłaniający coraz więcej elementów naszego życia. Łączy w sobie rozległą sieć codziennych doświadczeń i aktywności – począwszy od rozrywki, przez e-commerce, social media, aż po aktywność zawodową.

Budowniczowie tej przestrzeni mają więc szansę ustalić reguły gry, które będą sprzyjać osiąganiu bardzo poważnych korzyści, a przy tym określą przyszły kształt ekonomii i na dobre odmienią modele społeczne.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się