NFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketinguNFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketinguNFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketinguNFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketingu
Non-fungible tokens i ich potencjał dla marketingu (fot. Marketing przy Kawie)

NFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketingu

NFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketingu
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

NFT, czyli niewymienialne tokeny stały się w ostatnich miesiącach gorącym tematem. Konsternację budzą ceny za cyfrowe dzieła sztuki i memy, sprzedaż wirtualnej garderoby czy awatarów. Kto to kupuje? Po co? Jest wiele powodów, a nie najmniej ważnym są te marketingowe. NFT ma spory potencjał w nowej odsłonie internetu – Web3.

Nad wykorzystaniem technologii blockchain w marketingu zastanawiano się co najmniej od momentu, gdy stało się o niej głośno. Przez różnego rodzaju tokeny lojalnościowe, świadectwa pochodzenia produktów, po certyfikację łańcucha dostaw – próbowano dopasować blockchain do znanych narzędzi marketingowych. Najnowszą odsłoną tego procesu jest zainteresowanie, jakie budzą NFT (non-fungible tokens).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się