2 1 0 21.06.2012 Tomasz DławichowskiJaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?Znaczenia warstwy muzycznej w kampaniach telewizyjnych nie sposób przecenić. Rola muzyki w spocie jest bardzo istotna, nierzadko wręcz kluczowa. Dlatego na etapie wyboru muzyki pojawia się często pytanie: czy zainwestować w prawa do muzycznego przeboju, czy postawić na mniej znany utwór? A może skomponować muzykę specjalnie do danej produkcji? kampanie reklamowe zarządzanie marką
2 4 5 17.12.2020 Jakub MüllerBajka bez dobrego zakończenia – analiza incydentu wizerunkowego marki ApartModel działania marki Apart, oparty na dużych wydatkach na reklamę i szerokiej dystrybucji, sprawdzał się przez kilka lat. W ostatnich miesiącach jednak zatarł się za sprawą nieprzewidywalności wywołanej pandemią i zmiany nastrojów konsumentów. Nie oznacza to wcale, że stare zasady i prawa komunikacji przestały działać. Przeciwnie – nabierają jeszcze większego znaczenia. badania marketingowe kampanie reklamowe storytelling zarządzanie marką
1 6 0 26.08.2019 Jakub MüllerPepe the Frog, czyli dziwna ewolucja smutnej żabyMarki chętnie wykorzystują w swojej komunikacji popularność internetowych postaci – popkulturowych memów. Nie są jednak ich właścicielami. To zaś oznacza, że muszą śledzić, jak zmienia się ich znaczenie. A przebiega to czasem w trudny do przewidzenia sposób. Przykładem może być smutna żaba, zwana Pepe the Frog, która w pewnym momencie stała się symbolem protestujących w Hongkongu. brand hero marketing społecznościowy storytelling zarządzanie marką
1 1 2 18.02.2020 Jakub MüllerMarka Under Armour coraz bardziej rozbrojona. Drugim Nike już raczej nie zostaniePrzez lata Under Armour miała doskonałą passę. Złote dziecko branży odzieży sportowej w USA rosło tak szybko, że wróżono mu przejęcie pozycji Nike’a, a później podbicie zagranicznych rynków. Dzisiaj, po serii marketingowych błędów, szanse na to są mizerne. Marka próbuje odwrócić spadek sprzedaży, wprowadzając nową strategię marketingową. marketing sportowy zarządzanie marką
0 2 4 10.07.2019 Barbara Frątczak-RudnickaDżentelmeni, instachłopcy czy faceci?Dużo się dzisiaj pisze o kobietach. O kobietach w rolach matek, partnerek, rolach pracowniczych, jako konsumentkach. A co z mężczyznami? Firma 4P przeprowadziła badanie poświęcone zmieniającej się męskości, które przedstawiła w raporcie „Nowi mężczyźni(?) 4P/2019”. badania marketingowe trendy
0 3 6 17.10.2017 redakcjaRewolucja „bez”. To kobiety stoją za modą na zdrową żywnośćWszyscy Polacy chcą jeść zdrowo. Najlepiej żywność polską, świeżą i mało przetworzoną. Firmy i marki, które chcą zarabiać na tym trendzie, muszą być ostrożne. Ogólne deklaracje konsumentów nie pozwalają domyślać się istotnych szczegółów. Nie zdradzają np. tego, że za rewolucją zdrowej żywności stoją głównie kobiety. badania marketingowe
0 3 8 22.11.2019 Jakub MüllerBańka reklamy internetowej: jak zła matematyka szkodzi markom bardziej niż brak matematykiDotarcie do milionów konsumentów jest dla marek tańsze niż kiedykolwiek wcześniej. Internetowe bannery, posty sponsorowane, działania w wyszukiwarkach… Wszystko to jest szybkie i łatwe w targetowaniu. Do tego duża liczba stacji telewizyjnych, radiowych, kanały niestandardowe. Ale wiele globalnych firm bije na alarm, narzekając na spadek skuteczności kampanii reklamowych i spadek długofalowej wartości marek. analityka internetowa kampanie reklamowe marketing internetowy zarządzanie marką
0 1 1 25.06.2019 Damian DefratykaCo dalej z tym influencer marketingiem?Influencer marketing ma za sobą czas niczym niezmąconych wzrostów, satysfakcji i genialnych wyników. Teraz pojawiają się refleksje nad jego faktyczną skutecznością, mierzalnością, a przede wszystkim przejrzystością. Wielu reklamodawców nadal uważa tę formę promowania się za skuteczną. Mimo to coraz częściej pada pytanie: co dalej z tym influencer marketingiem? content marketing influencer marketing marketing społecznościowy
0 2 3 10.04.2018 Marek TobotaX, Y, Z, czyli o pułapce szufladkowania pokoleniowegoW Polsce dość bezrefleksyjnie przyjęliśmy narrację pokoleniową, umniejszając istotę innych warunków kształtujących dorastającą młodzież w latach 80. i 90. Clickbaitowe tytuły to tylko wierzchołek góry lodowej. Pod powierzchnią kryje się cała masa badań i strategii marketingowych, które wychodząc od założeń pokoleniowych, mogą prowadzić w ślepą uliczkę. badania marketingowe
0 4 6 18.08.2017 Jacek KotarbińskiMarka wyklęta– Motyla noga! – prezes Maspexu przerwał na moment leniwe scrollowanie Instagrama, kiedy doszedł do Dnia Kobiet. – Kurcze pióro! – wykrzyknął na pół Czańca w Dniu Lotnictwa, bo już emocjonalnie nie zdzierżył. Z wielkiego, pustego biurka podniósł masywną słuchawkę telefonu. Jej ebonitowa czerń odbijała się na zębach leżącej na biurku głowy tygrysa. Wybrał numer, który zasadniczo nie był znany przeciętnemu śmiertelnikowi. felieton zarządzanie marką