Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?
Muzyka ma spotęgować emocje w spocie (fot. Pixabay)

Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?

Jaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?
Tomasz Dławichowski

Tomasz Dławichowski

-

dyrektor zarządzający, Timecode

Tomasz Dławichowski

Tomasz Dławichowski

dyrektor zarządzający
Timecode

Znaczenia warstwy muzycznej w kampaniach telewizyjnych nie sposób przecenić. Rola muzyki w spocie jest bardzo istotna, nierzadko wręcz kluczowa. Dlatego na etapie wyboru muzyki pojawia się często pytanie: czy zainwestować w prawa do muzycznego przeboju, czy postawić na mniej znany utwór? A może skomponować muzykę specjalnie do danej produkcji?

Po co w reklamie muzyka?
Dobierając muzykę do filmu reklamowego, trzeba pamiętać, że jej celem jest spotęgowanie emocji, jakie niesie ze sobą spot. Każdy reżyser zdaje sobie sprawę, że muzyka w dużym stopniu decyduje o nastroju, buduje napięcie, potęguje strach, melancholię, humor.

Ten sam obraz może być zupełnie inaczej odbierany w zależności od ścieżki dźwiękowej, która mu towarzyszy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się